Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hülya Demir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Graphic Design: The New Basics" - Ellen Lupton ve Jennifer Cole Phillips "Designing for Social Media: An Aesthetic Approach" - Joshua G. Bentley Adobe Creative Cloud yazılımları (Photoshop, Illustrator, InDesign) Çeşitli grafik tasarım ve sosyal medya blogları, online dersler ve video eğitimleri

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, grafik tasarımın temel kavramları, tasarım araçları ve yazılımları, tipografi, renk teorisi, kompozisyon, görsel hikaye anlatımı ve marka kimliği oluşturma gibi konuları kapsar. Ayrıca, sosyal medya platformlarında görsel içeriklerin nasıl tasarlanacağı ve optimize edileceği, görsel stratejilerin nasıl geliştirileceği ve sosyal medya kampanyalarında grafik tasarımın rolü gibi konular da ele alınır.

Dersin Amacı

Bu ders ile reklam fotoğrafçılığı, son yıllarda dijital teknolojilerin fotoğraf ile görüntüleme sektöründe yarattığı önemli ve hızlı gelişmeler sonucunda, ajanslar tarafından yaratıcı pazarlama stratejileri ile belirlenmiş olan düşüncelerin, konuların ve konseptlerin, içeriğine uygun olarak yaratıcı kurgulamasına, görüntülenmesine ve dijital ortamlarda çeşitli programlar kullanılarak manipüle edilip yeniden üretilmesine ilişkin teorik, teknik ve uygulamalı süreçlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Genel Kavramlar: Görsel iletişim, Sosyal medya, sosyal medya yönetimi, sosyal medya etiği, reklam, üretim, tüketim, pazarlama, marka yönetimi, marka bütünlüğü, marka planlaması.
2 Genel Kavramlar: Görsel iletişim, Sosyal medya, sosyal medya yönetimi, sosyal medya etiği, reklam, üretim, tüketim, pazarlama, marka yönetimi, marka bütünlüğü, marka planlaması.
3 İletişim, İletişim türleri, Görsel iletişim disiplini ile sosyal medya yönetimi.
4 Sosyal medya ve türlerinin görsel iletişim ile ilişkisi.
5 Sosyal medya etiği ve görsel iletişim, fikir ve sanat eserleri kanunu.
6 Sosyal medya platformlarına yönelik yeni bir problem durumunun verilmesi ve çözümü için uygulama çalışmalarına başlanması.
7 Pazarlama ve görsel iletişim ilişkisinin sosyal medyada kullanımı. Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi.
8 Reklam içeriği oluşturma süreçleri, sosyal medyada reklam kullanım alanları ve görsel içerik yönetimi.
9 Sosyal medyada yer alan reklamlarda kullanılan görsellerin tüketiciye etkileri.
10 Ara Sınav
11 Marka, Marka yönetimi, marka bütünlüğü. Sosyal medyadan örnek analizleri. Final Projesinin duyurulması.
12 Marka yönetimi, marka bütünlüğü, marka görselleri ve sosyal medyadan örnek analizleri. Final Projesinin çalışmalarına başlanması.
13 Marka planlaması ve sosyal medya mecralarında görsel kullanımı analizleri. Final projelerinin uygulama çalışmalarının görüşülmesi.
14 Final projelerinin uygulama çalışmalarının görüşülmesi.
15 Final projelerinin uygulama çalışmalarının görüşülmesi.
16 Final projelerinin uygulama çalışmalarının görüşülmesi.