Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında motor konuşma bozukluklarının (dizartri ve konuşma apraksisi) klinik özellikleri, sınıflandırılması, nedenleri ve ayırıcı tanıları ele alınır. Motor konuşma bozukluklarının değerlendirilmesinde kullanılan standart testler, gözlem yöntemleri ve enstrümantel yaklaşımlar tanıtılır. Terapi sürecinde hedef belirleme, terapi teknikleri, bireye özgü müdahale planlarının oluşturulması ve terapi sürecinin izlenmesi konuları işlenir. Gelişimsel ve edinilmiş bozukluklar ile erişkin ve çocuk olgulara yönelik farklılıklar vurgulanır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, motor konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapi süreci hakkında öğrencilere teorik ve uygulamalı bilgi kazandırmaktır. Öğrencilerin, dizartri ve konuşma apraksisi gibi motor konuşma bozukluklarının ayırt edilmesi, uygun değerlendirme araçlarının kullanılması ve bireye özgü terapi planlarının oluşturulması konularında bilgi ve beceri edinmeleri hedeflenmektedir.