1 |
Bir önceki öğrenmelerin gözden geçirilmesi |
|
|
|
2 |
Yutma bozukluklarının klinik değerlendirmesi |
|
|
|
3 |
Yutma bozukluklarının algısal değerlendirmesi |
|
|
|
4 |
Yutma Bozukluklarının Aletsel Değerlendirmesi: Endoskopi
|
|
|
|
5 |
Yutma Bozukluklarında değerlendirme: videofloroskopi |
|
|
|
6 |
Yutma bozukluklarında multidisipliner yaklaşım (KBB, gastroenteroloji, radyoloji, diyetisyen, dil ve konuşma terapisti işbirliği) |
|
|
|
7 |
Terapi yaklaşımlarının genel ilkeleri (kompensatuvar stratejiler – rehabilitatif egzersizler) |
|
|
|
8 |
Vize haftası |
|
|
|
9 |
Oral motor egzersizler ve duyusal uyarım teknikleri |
|
|
|
10 |
Yutma refleksini kolaylaştırıcı teknikler (termal-taktile stimulasyon, buz çubuğu uygulaması) |
|
|
|
11 |
Diyet modifikasyonu ve beslenme yönetimi (kıvam ayarlamaları, IDDSI standardı) |
|
|
|
12 |
İleri terapi teknikleri (Mendelsohn manevrası, Masako egzersizi, effortful swallow vb.) |
|
|
|
13 |
Özel hasta gruplarında yutma terapisi (inme, Parkinson, demans, baş-boyun kanseri) |
Vaka senaryoları üzerinden grup çalışması |
|
|
14 |
Terapi programı planlama ve hasta-aile eğitimi |
Öğrencilerin grup halinde bir hasta için terapi planı oluşturması ve sunması |
|
|
15 |
Final |
|
|
|