Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dil ve konuşma bozukluklarıyla ilgili hakemli dergiler (örn. Journal of Speech, Language, and Hearing Research; Folia Phoniatrica et Logopaedica)
Akademik yazım ve araştırma yöntemleri kitapları
Ulusal ve uluslararası klinik kılavuzlar
Üniversite kütüphanesi ve bilimsel veri tabanları (PubMed, Scopus, Web of Science)
Literatür tarama çıktıları
Seminer rapor taslakları
Sunum dosyaları ve görsel materyaller
Danışman geri bildirim notları
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrenciler, dil ve konuşma bozuklukları alanında belirledikleri bir konu üzerine derinlemesine literatür taraması yapar, bilimsel etik kurallar çerçevesinde akademik bir seminer raporu hazırlar ve sözlü sunum gerçekleştirir. Ders süresince eleştirel okuma, bilgi sentezi, akademik yazım kurallarına uygun rapor oluşturma, görsel materyal hazırlama ve bilimsel sunum becerileri geliştirilir. Ayrıca, akran değerlendirmesi ve yapıcı geri bildirim süreçleriyle öğrencilerin sunum performanslarını değerlendirme ve geliştirme fırsatı sunulur.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin dil ve konuşma bozuklukları alanında belirledikleri bir konuda derinlemesine literatür taraması yaparak kapsamlı bir seminer raporu hazırlamaları ve bilimsel sunum becerilerini ileri düzeyde geliştirmeleridir. Ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünme, bilgi sentezleme ve akademik ifade yetkinliklerinin pekiştirilmesi hedeflenmektedir.