Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nelson, N. W. (1998). Childhood language disorders in context. Needham Hill, MA: Allyn & Bacon.
Topbaş, S. & Yavaş, M. (Ed). (2010) Communication Disorders in Turkish. Multilingual Matters.
Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin: Çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları. Yüce Yayım
Paul, R., & Norbury, C. (2012) Language disorders from infancy through adolescence. 4th Edition. St. Louis, MO, USA: Mosby.
McCauley, R.J., & Fey, M.E. (2006). Treatment of language disorders in children. Baltimore, MD: Brookes Publishing.
Dersin İçeriği
Bu ders, gelişimsel yetersizlik; iletişim ve dil bozuklukları, tarama, değerlendirme ilke ve yöntemleri; veri toplama teknikleri: görüşme, gözlem; tanı testleri; ekip çalışması, dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları: klinisyen yönetimli yaklaşımlar, dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları: çocuk merkezli yaklaşımlar, gelişimsel ve kazanılmış dil bozuklukları (örn. travmatik beyin hasarlı çocuklar); dil özellikleri ve ayırıcı tanı, iki dillilik ve dil bozuklukları, gecikmiş dil ve konuşma; ayırıcı tanı, otizmlilerde iletişim/dil bozukluğu özellikleri ve ayırıcı tanı, öğrenme bozukluğunda dil özellikleri ve ayırıcı tanı, özgül dil bozukluğu ve komorbidite durumlarda ayırıcı tanı, erken müdahale yöntemleri ve ortamları; aile çalışmaları, erken müdahale programı hazırlama, klinik örnekler ve gözlem konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere, çocukluk çağı dil bozukluklarını tanıtmak, bunlarla ilgili erken teşhis ve müdahale yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır.