Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Özlem Yaşar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nelson, N.W.(1998). Childhood language disorders in context: Infancy Through Adolescence. 2nd Edition. USA: Allyn and Bacon. Paul, R., & Norbury, C. (2012) Language disorders from infancy through adolescence. 4th Edition. St. Louis, MO, USA: Mosby.

Dersin İçeriği

Bu ders, çocukluk çağında karşılaşılan dil ve konuşma bozuklukları, değerlendirme ve tanılama ölçekleri, çocukluk çağı dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi, çocukluk çağı dil ve konuşma terapisinde farklı yaklaşımlar, terapist merkezli terapi yaklaşımları, aile merkezli terapi yaklaşımları, çocuk merkezli terapi yaklaşımları, terapi sürecinde ekip çalışmasının yönetimi ve önemi, çocukluk çağında karşılaşılan dil ve konuşma bozukluklarının yönetiminde terapist-çocuk-aile işbirliği, farklı terapi yaklaşımları videoları konularını içermektedir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere çocukluk çağı dil bozukluklarını tanıtmak, bunlarla ilgili erken teşhis ve müdahale yöntem ve tekniklerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Bu derse ait ders notu ders içeriği girilmemiş!