Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özçetin, Burak (2020). Kitle İletişim Kuramları. 4. baskı, İstanbul: İletişim. Mattelart, A. ve Mattelart, M. (2017). İletişim Kuramları Tarihi. Melih Zıllıoğlu (çev.), İstanbul: İletişim. Stevenson, Nick (2008). Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya. Yaylagül, Levent (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot.
Dersin İçeriği
Kitle İletişimi, Chicago Okulu, Sembolik Etkileşimcilik, Güçlü Etkiler Paradigması, Sınırlı Etkiler Paradigması, Gündem Belirleme, Çerçeveleme, Suskunluk Sarmalı, Lasswell Modeli, Matematiksel İletişim Kuramı: Shannon, Dairesel Yaklaşım, Riley ve Riley'in Sosyolojik Modeli, Ekme/Yetiştirme Kuramı, Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu, Kodlama/Kodaçımlama, Rızanın İmalatı, Medya Emperyalizmi, Bilgi Toplumu, Teknopoli, Gutenberg Galaksisi.
Dersin Amacı
Dersin amacı kitle iletişimini ve kitle iletişim teorilerinin tarihsel gelişimini, ekonomik, politik, kültürel ve teknolojik süreçlerle ilişkilerini açıklamaktır.