Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Kevser Akyol Oktan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler poligonal modelleme, dijital heykel, doku, yüzey malzemeleri ve basit reglaj gibi çeşitli teknikleri keşfederler. Aynı zamanda Öğrenciler, ders kapsamında ileri düzey 3D dijital tasarım programlarını, bu ortamdaki çalışmaların süreçlerini, fikir üretimi konusunda bilgi edinmeyi, yorumlamayı öğrenirken, kendi özgün çalışmalarını ortaya koyarlar.

Dersin Amacı

Ders kapsamında öğrencilere, 3 boyutlu görüntü oluşturma elemanlarını tanımayı, modelleme, animasyon, mekan yaratma, ışık-gölge yapımı, doku, kaplama ve animasyon teknikleriyle birlikte ileri düzey 3D dijital tasarım programlarını, bu ortamdaki çalışmaların süreçlerini, fikir üretimi konusunda bilgi edinmeyi, yorumlamayı öğrenirken, kendi özgün çalışmalarını ortaya koymaları amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı
2 Dijital Grafiklere Giriş Dijital Grafiklere Giriş
3 Autodesk Maya arayüzüne giriş ve program yapısı Autodesk Maya arayüzüne giriş ve program yapısı
4 3B modelleme araçlarına giriş ve uygulama 3B modelleme araçlarına giriş ve uygulama
5 Orta ve ileri modelleme araçlarına giriş Orta ve ileri modelleme araçlarına giriş
6 Çevre modelleme ve "Referans" sahne kullanımı Çevre modelleme ve "Referans" sahne kullanımı
7 Karakter modelleme tekniklerine genel bakış Karakter modelleme tekniklerine genel bakış
8 Rigging Rigging
9 Arasınav
10 İleri Vücut Mekaniği İleri Vücut Mekaniği
11 İleri Vücut Mekaniği İleri Vücut Mekaniği
12 Shading, Lighting and Rendering Shading, Lighting and Rendering
13 Workshop Workshop
14 Workshop Workshop
15 Final
16 Final