Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Seifert, Kelvin L. and Hoffnung, Robert J., Child and Adolescent Development.<br />2. Hurlock, Elizabeth B., Child Development.<br />3. David P. Ausebel, Theory and Problems of Adolescent Development.<br />4. Mary J. Gander ve Harry W. Gardiner, , Çocuk ve Ergen Gelişimi.<br />5. Bekir Onur, Gelişim Psikolojisi (Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm).<br />6. Atalay Yörükoğlu, Gençlik Çağı.<br />7. Arthur T. Jersild, Gençlik Psikolojisi.<br />8. James F Adams,“Ergenliği Anlamak”, Ergenliği Anlamak.<br />9. Adnan Kulaksızoğlu, Ergenlik Psikolojisi.<br />10. Cole, Luella ve Morgan, John J. B., Çocukluk ve Gençlik Psikolojisi.<br />11. Eichorn, Dorothy H., “Biyolojik Gelişim”, Ergenliği Anlamak.<br />12. Gallagher, Jeanette M. ve Mansfield, Richard S., “Ergenlikte Bilişsel Gelişim”, Ergenliği Anlamak.<br />13. Grotevant, Harold D., “Kişilik Gelişimi”, Ergenliği Anlamak.<br />14. Hurlock, Elizabeth B., “Ergenlikte Beden Gelişimi”, Ergenlik Psikolojisi.<br />15. Piaget, Jean, “Ergenlikten Yetişkinliğe Bilişsel Gelişim”.<br />16. Piaget, Jean, Çocukta Zihinsel Gelişim.<br />17. Yörükoğlu, Atalay, Çocuk Ruh Sağlığı.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında yaşam boyu gelişim bakış açısı ile gelişim psikolojisi alanının içerdiği temel kavramlar, araştırma yöntemleri, davranışın gelişimini açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımlar ve son olarak da doğum öncesi gelişimden ergenliğe kadar olan sürede her bir yaşam evresine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal değişmeler ve özellikler hakkında temel bilgi aktarılmaktadır. Sözü edilen konulara ilişkin güncel araştırma bulguları da öğrencilerle karşılıklı etkileşime dayalı tartışma ortamı yaratılarak paylaşılmaktadır.
Dersin Amacı
Gelişim psikolojisinin tarihçesi, araştırma yöntemleri ve gelişim psikolojisi ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olmak; gelişimle ilgili kavramlar, gelişim dönemleri ve gelişim ilkeleri, kalıtım ve çevre; çocukluk ve ergenlik dönemindeki çeşitli gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olunmasına katkı sağlamak.