Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
*Folger, T. 2013, Eylül. Yükselen Denizler. NG Türkiye, 149, 40-65. *Belt, D. 2010, Nisan. Bölünen Sular. NG Türkiye, 108, 157-171. *Craft, L. 2011. Japonya’nın Nükleer Mültecileri. NG Türkiye, 128, 130-151. *İnce, A. 2008. Ateş Altında. NG Türkiye, 90, 120-149. *Şahin, C. ve Sipahioğlu, Ş. 2007. Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gazi Eğitim ve Yayıncılık. *Ünalan, Z. 2010. Uyduların Gözünden Değişen Dünya ve Doğal Afetler. Tübitak Bilim ve Teknik Dergisi, 514, 24-29.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; afet türleri, sosyal ve teknolojik afetler, jeolojik-jeomorfolojik afetler: Deprem, volkan püskürmeleri, tsunami, kütle hareketleri (yamaç hareketleri), meteorolojik-klimatolojik afetler: Sel/taşkın olayları, aşırı kar yağışı, çığ, dolu, sis, don olayı, etkili rüzgarlar, fırtınalar, diğer fırtınalar, yıldırım, kuraklık, orman yangınları, aşırı sıcaklar ve soğuklar, buzlanma, türbülans konuları güncel literatür ışığında ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Bu derste, dünyada değişen çevre, nüfus, iklim, sosyal ve ekonomik göstergelerle beraber giderek artmakta olduğu izlenen afet olaylarının sıklığı, türü, etki alanları, insanlar, çevre ve ekonomi üzerindeki yıkıcı etkilerine dikkat çekerek afete duyarlı yaşam kültürü oluşturmak amaçlanmaktadır.