Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mehmet Yakışan Doç. Dr. Gülşah Sezen Vekli *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Aydın, S., ve Gürbüzoğlu Yalmancı, S. (2016). Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi. • Editör: Ahmet TEKBIYIK Gültekin ÇAKMAKÇI Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM etkinlikleri, Nobel Yayıncılık • Edt.Mustafa Serdar Köksal, Özlem Koray, Esra Açıkgül Fırat, Fen Bilimleri Öğretimi “Sistematik ve Kanıt Odaklı Öğretim”, Nobel Yayıncılık • Not: Ders sürecinde planlanan web tabanlı kaynaklara ait bilgiler öğretim üyesi tarafından haftalık olarak paylaşılacaktır.

Dersin İçeriği

Biyoloji eğitiminin amacı, önemi, kapsamı; bilimsel süreç becerileri, üst düzey düşünme becerileri (eleştirel, yaratıcı, sorgulayıcı) ve yaşam becerileri, mühendislik ve tasarım becerileri; öğretim ve öğrenme ilkeleri; kavram öğretimi; yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı; iş birliğine dayalı öğrenme yaklaşımı; sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı; argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımı; probleme dayalı öğretim yaklaşımı; proje tabanlı öğretim yaklaşımı; bağlam temelli öğretim yaklaşımı ve bunların biyoloji öğretiminde kullanılması (bkz https://ebs.omu.edu.tr/317365/133665/4805 ).

Dersin Amacı

Bu derste, biyoloji öğretiminde kullanılabilecek güncel öğretim yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı/Ders İzlencesinin Paylaşılması/ Biyoloji Öğretiminin Önemi
2 Biyoloji Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
3 Biyoloji öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme ve öğretme modelleri (Öğrenme Halkası, 4E, 5E, 7E, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli)
4 Biyoloji öğretiminde öğrenciyi aktif kılan öğretim yöntem ve stratejileri (Rol Oynama, Tahmin Et-Gözle-Açıkla, Örnek Olay Yöntemi)
5 • Biyoloji öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme • Alternatif Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları
6 Bağlam Temelli Öğrenme REACT Modeli
7 Araştırma Sorgulama Temelli Biyoloji Öğretimi
8 Biyoloji Öğretiminde Argümantasyon Tabanlı Öğrenme
9 Ara Sınav
10 Biyoloji Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Kavramsal Değişim uygulamaları
11 Biyoloji Eğitiminde Çoklu Zeka Kuramı Uygulamaları
12 • Biyoloji öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamaları • İş birliğine dayalı öğrenme uygulamaları
13 Biyoloji Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Becerileri Uygulamaları
14 Biyoloji öğretiminde Mühendislik ve Tasarım becerileri Uygulamaları
15 Bilgisayar Destekli Biyoloji Öğretimi uygulamaları