Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Disiplinlerarası Öğretim kavramı ve Programlar Açıcından Doğurduğu Sonuçlar (Yıldırım, 1996)
Eğitimde Multidisipliner, Disiplinlerarası ve Transdisipliner Kavramları (İnci ve Kaya, 2022)
Disiplinlerarası Eğitim Örnekleri IV ( Yıldız, Mumcu, Ozdinç ve Kaya, 2023)
Fen Bilimleri Dersinde Beceri Eğitimi İçin Disiplinlerarası İlişkilendirme (Bakar, 2023)
2024 Fen Bilimleri Öğretim Programı (MEB, 2024)
Dersin Amacı
Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama.