Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kapsamında gerçekleştirilecek öğrenme etkinlikleri arasında grup tartışmaları, vaka analizi, proje tabanlı öğrenme, saha gezisi planlama ve uygulama, örnek ders planları geliştirme, drama, afiş ve broşür hazırlama gibi etkinlikler yer almaktadır. Öğretim yöntemleri olarak anlatım, tartışma, işbirlikli öğrenme, deneyimsel öğrenme, problem temelli öğrenme ve uygulamalı çalışmalar kullanılacaktır. Öğrencilerin aktif katılımı ve yaratıcılığı teşvik edilerek, okul dışı ortamlarda etkili fen öğretimi için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarının kuramsal temelleri, tarihsel gelişimi ve eğitimdeki yeri ile başlamaktadır. Müze, bilim merkezi, hayvanat bahçesi, doğa alanları, botanik bahçeleri, sanal ortamlar ve doğayla iç içe diğer ortamlarda yapılabilecek öğretim etkinlikleri ele alınmaktadır. Öğrenciler, bu ortamların fen öğretiminde nasıl kullanılabileceğini planlama, uygulama ve değerlendirme çalışmalarıyla deneyimlemekte; öğretimin okul dışına taşınmasının öğrenci başarısı, motivasyonu ve bilimsel süreç becerileri üzerindeki etkilerini analiz etmektedirler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarının (müze, bilim merkezi, doğa, botanik bahçesi, sanal ortamlar vb.) eğitimdeki yerini ve önemini kavratmak; öğretmen adaylarının bu ortamlarda öğrenme etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, öğrencilerin fen öğretimini daha etkili ve kalıcı hale getirmek için farklı öğrenme ortamlarını nasıl entegre edebileceklerini öğrenmeleri hedeflenmektedir.