Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Esen Ersoy Prof. Dr. Ali Eraslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yalın, I. H. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel. Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegema. Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S., & Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegema. Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı yayıncılık. Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Ani yayıncılık.

Dersin İçeriği

Yeni ilköğretim Matematik programı (müfredatı), amaçları ve ilkelleri? Öğretim metodu gerçekte öğrenim metodumu? Matematik nedir? Nasıl doğmuştur? Bir icat mı? Yoksa bir keşif mi? Matematiksel bilgi nasıl üretilir? Yeni yapılandırmacı yaklaşımın değerlendirme metotlarında, öğretim yöntemlerinde ve öğrencinin nasıl öğrendiğine dair öğretmenlerin görüşleri üzerine etkisi? Öğrenim kuramları ve ortaya koydukları eğitim/öğretim çıktıları nelerdir? Materyallerin öğretimdeki yeri ve önemi, Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme: Avantaj mı dezavantaj mı? Matematik öğretiminde kullanılan teknolojiler, Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri (hedefler, kavranabilirlik, ilgi çekme, sağlamlılık, sınıf seviyesi, basitlik, renklerin uyumu, kullanım kolaylığı vb.), Edgar Dale’ nin öğrenme konisi, Van Hiele’nin geometriyi anlama seviyeleri, Öğretim materyalleri değerlendirme formu .....

Dersin Amacı

Genel olarak bu ders ortaokul matematik programında konuyla ilgili öğretim materyallerinin kullanımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesini amaç edinir. Matematikte materyaller özellikle çeşitli kavramların, teoremlerin veya işlemlerin somut olarak ifade edilmesini sağladığından, matematiğin öğrenciler için daha anlamlı hale gelmesini ve matematiğe karşı pozitif bir tutum geliştirmesini sağlar. Bu yüzden, bu derste alana özgü öğretimde kullanılan hazır materyallerin yanında özellikle öğrenim kazanımlarına uygun materyallerin geliştirilmesi ve bu materyallerin etkin kullanımı ile değerlendirilmesine odaklanılacaktır. Bu dersin sonunda, (a) öğrenme sürecinde öğretim materyallerinin rolünü anlama, (b) öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varma, (c) öğretim amaçlı kullanılan materyallerin avantaj ve dezavantajlarının tespit etme ve (d) öğretim materyallerinin etkin kullanımına yönelik uygulama yapabilme becerisinin elde edilmesi beklenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yeni ilköğretim Matematik programı (müfredatı), amaçları ve ilkelleri? Öğretim metodu gerçekte öğrenim metodumu? Matematik nedir? Nasıl doğmuştur? Bir icat mı? Yoksa bir keşif mi? Matematiksel bilgi nasıl üretilir?
2 Yeni yapılandırmacı yaklaşımın değerlendirme metotlarında, öğretim yöntemlerinde ve öğrencinin nasıl öğrendiğine dair öğretmenlerin görüşleri üzerine etkisi?
3 Öğrenim kuramları ve ortaya koydukları eğitim/öğretim çıktıları nelerdir?
4 Materyallerin öğretimdeki yeri ve önemi
5 Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme: Avantaj mı dezavantaj mı? Matematik öğretiminde kullanılan teknolojiler
6 Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri (hedefler, kavranabilirlik, ilgi çekme, sağlamlılık, sınıf seviyesi, basitlik, renklerin uyumu, kullanım kolaylığı vb.)
7 Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri (hedefler, kavranabilirlik, ilgi çekme, sağlamlılık, sınıf seviyesi, basitlik, renklerin uyumu, kullanım kolaylığı vb.)
8 ARA SINAV
9 Edgar Dale’ nin öğrenme konisi
10 Van Hiele’nin geometriyi anlama seviyeleri
11 Van Hiele’nin geometriyi anlama seviyeleri
12 Öğretim materyalleri değerlendirme formu
13 Öğretim materyalleri değerlendirme formu
14 Örnek ders uygulaması
15 Örnek ders uygulaması