Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB) (2005). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu 6-8: Ankara: MEB.
Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik programı 6-8. Ankara: Pegema
Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Ani yayıncılık. Ayrıca konuyla ilgili her türlü elektronik kaynak ve araştırma makalesi kullanılabilir.
Dersin İçeriği
İletişim nedir? Shannon-Weaver (1949) Modeli ve Eğitimdeki anlamı ?
İletişim Süreci ve Öğeleri,
Kaynak- Mesaj- Kanal- Alıcı- Geri Bildirim,
İletişimde Etkili Faktörler,
Kanal ve Mesaj Arasındaki İlişki,
İletişim Becerilerindeki Bireysel Farklılıklar ,
İletişim sürecinde kaynak ve alıcı arasındaki ilişki ,
Matematiksel İletişim, Matematiksel İletişim Becerisi,
PISA ve Matematiksel İletişim Becerisiyle ilişkisi,
21. yüzyıl Becerileri ve iletişim...
Dersin Amacı
İletişim kavramı dilimizde Latince “ortak, müşterek” anlamına gelen “communis” sözcüğünden türetilen communication sözcüğüne karşılık olarak kullanılmaktadır. Dolayısıyla iletişim, iki veya daha fazla insan arasında anlamları ortak kılma süreci olarak tanımlanabilir. Bu dersimizde iletişimin psikolojik (yaş, cinsiyet, olgunluk, bilişsel gelişim düzey gibi), sosyolojik (bireysel, grup, sosyo-kültürel boyutu gibi) ve pedagojik (nasıl, ne şekilde, hangi içerik ve sırada verilmeli) yönlerini tartışıp inceleyerek, bir matematiksel kavramın öğretimindeki etkilerini uygulamalı olarak öğreneceğiz. Ayrıca etkileşim
kavramını, iletişimle karşılaştırarak; kritik etme, dinleme, söz hakkı, eleştiriye açık olma, sabırlı olma, soru sorma, güven duyma, karşı görüşe saygı duyma gibi temaların öğretimdeki etkisi üzerinde durulacaktır.