Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Eraslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB) (2005). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu 6-8: Ankara: MEB. Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik programı 6-8. Ankara: Pegema Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Ani yayıncılık. Ayrıca konuyla ilgili her türlü elektronik kaynak ve araştırma makalesi kullanılabilir.

Dersin İçeriği

İletişim nedir? Shannon-Weaver (1949) Modeli ve Eğitimdeki anlamı ? İletişim Süreci ve Öğeleri, Kaynak- Mesaj- Kanal- Alıcı- Geri Bildirim, İletişimde Etkili Faktörler, Kanal ve Mesaj Arasındaki İlişki, İletişim Becerilerindeki Bireysel Farklılıklar , İletişim sürecinde kaynak ve alıcı arasındaki ilişki , Matematiksel İletişim, Matematiksel İletişim Becerisi, PISA ve Matematiksel İletişim Becerisiyle ilişkisi, 21. yüzyıl Becerileri ve iletişim...

Dersin Amacı

İletişim kavramı dilimizde Latince “ortak, müşterek” anlamına gelen “communis” sözcüğünden türetilen communication sözcüğüne karşılık olarak kullanılmaktadır. Dolayısıyla iletişim, iki veya daha fazla insan arasında anlamları ortak kılma süreci olarak tanımlanabilir. Bu dersimizde iletişimin psikolojik (yaş, cinsiyet, olgunluk, bilişsel gelişim düzey gibi), sosyolojik (bireysel, grup, sosyo-kültürel boyutu gibi) ve pedagojik (nasıl, ne şekilde, hangi içerik ve sırada verilmeli) yönlerini tartışıp inceleyerek, bir matematiksel kavramın öğretimindeki etkilerini uygulamalı olarak öğreneceğiz. Ayrıca etkileşim kavramını, iletişimle karşılaştırarak; kritik etme, dinleme, söz hakkı, eleştiriye açık olma, sabırlı olma, soru sorma, güven duyma, karşı görüşe saygı duyma gibi temaların öğretimdeki etkisi üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İletişim nedir? Shannon-Weaver (1949) Modeli ve Eğitimdeki anlamı ?
2 İletişim Süreci ve Öğeleri
3 Kaynak- Mesaj- Kanal- Alıcı- Geri Bildirim
4 İletişimde Etkili Faktörler
5 Kanal ve Mesaj Arasındaki İlişki
6 İletişim Becerilerindeki Bireysel Farklılıklar İletişim sürecinde kaynak ve alıcı arasındaki ilişki
7 Matematiksel İletişim, Matematiksel İletişim Becerisi,
8 ARA SINAV
9 PISA ve Matematiksel İletişim Becerisiyle ilişkisi
10 21. yüzyıl Becerileri ve iletişim
11 Örnek ders uygulaması (1 ve 2 gruplar)
12 Örnek ders uygulaması (3 ve 4 gruplar)
13 Örnek ders uygulaması (5 ve 6 gruplar
14 Örnek ders uygulaması (7 ve 8 gruplar)
15 Dönem sonu değerlendirme