Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marie Barthe, Bernadette Chovelon, Anne-Marie Philogone
le Français par les Textes A2-B1
Sylvie Poisson – Quinton, Reine Mimran, Compréhension écrite, Niveau 2, CLE, 2005.
Claire Miquel, Communication Progressive du Français, CLE, 2004.
Nathalie Fixe-Combe, Français 6, Séquences et expressions, 2001.
Dominique Roure, le nouvel atelier de Français, CM2, Bordas, 2001.
Çeşitli gazete ve dergilerden, ders kitaplarından, edebi yapıtlardan ve internet ortamından alınmış metinler.
Dersin İçeriği
Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapma ve satır aralarındaki anlamı kavrama çalışmaları; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilme; okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilme; okurun çıkardığı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğimi anlama.
Dersin Amacı
Öğrencilerin hedef dilde okuma becerilerini geliştirme amaçlanır. Ayrıca, ders sırasında okunan metinlerdeki satır aralarını okuma, hedef dile özgü ifade ve deyimleri kavrayabilme, yalın veya mecaz anlamları keşfetme, çıkarım yapma ve anladığını aktarma ve dolayısıyla sözel ifadenin de gelişmesine katkıda bulunmaya çalışılır.