Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Emrah Ekmekçi Prof. Dr. Ceylan Yangın Ersanlı Doç. Dr. Betül Bal Gezegin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Celce-Murcia, M. And Sharon Hilles. 1988. Techniques and Resources in Teaching Grammar. Oxford U.P.,Oxford. Thornbury, S. 2000. How to teach Grammar. 2nd.Ed. Longman, U.K. Harmer, J. 2000. How to Teach English. 2nd. Ed. Longman, U.K. Scrivener, J. 1994. Learning Teaching.Macmillan ve Heinemann.Oxford. Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching.Longman, U.K. Thornbury, S. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman, U.K. Lindsay, C. ve Paul Knight. 2006. Learning and Teaching English. Oxford U.P. , Oxford. Thornbury, S. 2004. About Language.10th. Ed. Cambridge U.P., Cambridge Hedge, T. 2004. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford U.P., Oxford. Brown, S. ve Salvatore Attardo. 2007. Understanding Language Structure, Interaction and Variation. Michigan U.P., Michigan.U.S.A.

Dersin İçeriği

Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak; Ayrıca öğretmen adaylarına belirli bir grup öğrenciye dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek amacı ile iletişim odaklı bir ders planı hazırlama imkanı sunmak.

Dersin Amacı

INAE306 kodlu bu ders, öğrencileri dil becerilerinin öğretiminde temel kavramlarla tanıştırmak ve kelime, okuma ve yazma öğretimi ile ilgili prosedürleri ve uygulamaları analiz etmek ve uygulamak için tasarlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının iletişimsel bir sınıfta kelime bilgisi, okuma ve yazma becerilerini öğretmek için belirli bir dil öğrenen grubu için örnek bir ders planı planlamasını ve uygulamasını sağlamayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş
2 Okuma Becerileri Öğretimi ve Teknikleri
3 Okuma Becerileri Öğretimi ve Teknikleri
4 Yazma Becerileri Öğretimi ve Teknikleri
5 Yazma Becerileri Öğretimi ve Teknikleri
6 Kelime Öğretimi ve Teknikleri
7 Okuma, yazma ve kelime bütünleşik öğretimi
8 Okuma, yazma ve kelime bütünleşik öğretimi
9 Öğrenci mikroöğretim sunumları
10 Ara Sınav
11 Öğrenci mikroöğretim sunumları Öğrenci mikroöğretim sunumları
12 Öğrenci mikroöğretim sunumları
13 Öğrenci mikroöğretim sunumları
14 Öğrenci mikroöğretim sunumları
15 Öğrenci mikroöğretim sunumları
16 Öğrenci mikroöğretim sunumları