Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Seyhan Soğancı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Diken, İ. H., & Bakkaloğlu, H. (Eds.) (2016). Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu. Ankara: Pegem Akademi. Sucuoğlu, B. (2009). Zihin Engelliler ve Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık Tekin-İftar, E. (Ed.) (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize yayıncılık

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğuna ilişkin temel kavramlar; eğitsel, psikolojik, tıbbi sınıflandırma; bu bireylere yönelik tarama/tanılama uygulamaları, akademik ve akademik olmayan özellikleri; akademik ve akademik olmayan becerilerinin sağaltımı ve bilimsel dayanaklı uygulamalar oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Bu ders zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu ile ilgili temel ve güncel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Zihin yetersizliğinin tanımı ve tarihsel gelişimi
2 Zihin yetersizliğini sınıflama, yaygınlık ve nedenleri
3 Zihin yetersizliği olan bireylerin özellikleri I
4 Zihin yetersizliği olan bireylerin özellikleri II
5 Zihin yetersizliği olan bireylerde tanılama ve değerlendirme süreci I
6 Zihin yetersizliği olan bireylerde tanılama ve değerlendirme süreci II
7 Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitimi
8 Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde kullanılan iyi uygulamalar
9 Sınav
10 OSB’nin tanımı ve belirtileri
11 OSB’nin tanı ölçütleri ve nedenleri
12 OSB olan bireylerin özellikleri
13 OSB olan bireylerde tanılama ve değerlendirme süreci
14 OSB’li bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar I
15 OSB’li bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar II