Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Ayşe İri Öztürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) AVERY, J., Kampanya Planlaması. (Çev.: Celil Oker), Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2005. 2) ODABAŞI, Y. & BARIŞ, G., Tüketici Davranışı. MediaCat Kitapları, İstanbul, 2002. 3) ODABAŞI, Y., Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. Sitem Yayıncılık, İstanbul, 2009. 4) SEZER SARI, N., Açıkhava Reklamcılığı, Sınır Tanımayan Reklam Ortamı.<br />Beta Basım Yayım, İstanbul, 2009. 5) UZTUĞ, F., Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri. MediaCat Kitapları İstanbul, 2008. 6) AKSOY, A., ‘Yeni’ Reklamcılık. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005. ARENS W.,A., & WEIGOLD, M., Contemporary Advertising. McGraw-Hill Companies, USA, 2008. 8) PRICKEN, M., Creative Advertising. Themes & Hudson Ltd., USA, 2002. 9) KOÇ, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.

Dersin İçeriği

Ders, temel pazarlama prensipleriyle başlar, pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve planlanması süreçleri üzerinde durur. Tüketici davranışlarının analizi, marka yönetimi, pazarlama araştırmaları ve veri analizi konularıyla devam eder. Reklamcılık temelleri, reklam stratejileri ve dijital pazarlama alanındaki trendlerle ilgili kapsamlı bilgiler sunar. Sosyal medya pazarlaması, entegre pazarlama ile reklamın bütünleşimi ve reklam kampanyalarının planlanması ve değerlendirilmesi konuları da dersin içeriğini oluşturan unsurlar arasındadır.

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere pazarlama stratejilerinin temel prensiplerini ve reklamcılığın etkili uygulamalarını anlatarak, öğrencilerin ürün veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanması için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmalarını amaçlar. Ders, öğrencilere pazarlama stratejilerini oluşturma, reklam kampanyaları planlama, tüketici davranışlarını anlama ve marka yönetimi konularında temel yetkinlikler kazandırmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin güncel pazarlama trendlerini takip etmeleri ve yaratıcı reklam stratejileri geliştirmeleri için teşvik eder.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamın Temel Kavramları
2 Reklamın Karar, Planlama ve Uygulama Süreci
3 Tüketici ve Tüketici Davranışına Giriş
4 Pazarlama ve Reklam Etkileşimi
5 Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri
6 Pazarlama Anlayışının Gelişimi
7 Pazarlama Bileşenleri
8 Algı, Algılama Nedir? Algılamanın Temelleri
9 ARA SINAV (VİZE)
10 Duyumsama Sistemleri, Dikkat ve Algıda Seçicilik
11 Reklamcılıkta Bilinçdışı/Bilinçaltı Algılama ve İkna
12 Reklam İletişiminde Yeni Yaklaşımlar
13 Göstergebilimsel Reklam İletileri ve Geliştirilen Farklı Yöntemler
14 Yeni Reklam Stratejileri ve Reklam İletileri