Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Fatih Us *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bu derste öğrencilerin tasarım ilke (denge, simetri-asimetri, ritim, hareket, vurgu, zıtlık, oran-orantı, bütünlük, desen, doku, doluluk-boşluk) ve elemanlarına (nokta, çizgi, biçim, ölçü, boşluk, ışık) dair bilgi ve farkındalık seviyelerinin artırılmasına, soyut ve somut olanın ilişkisini kurmalarına odaklanılır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, tasarım eğitimine yeni başlayan iç mimarlık öğrencilerini tasarım süreci ile tanıştırmaktır. Derste; öğrencilerin tasarım ilke ve elemanlarını öğrenmeleri, görsel iletişim yeteneklerini ve algısal farkındalıklarını geliştirmeleri hedeflenir.

Dersin Amacı

Ambrose, G., & Harris, P. (2010). Basics design 08: Design thinking. AVA Publishing. Anderson, J. (2011). Mimari tasarım (Mimarlık Temelleri Serisi: 03). Literatür Yayıncılık. Calvino, I. (2002). Görünmez kentler (I. Saatçıoğlu, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. Ching, F. D. K. (2002). Mimarlık, biçim, mekan, düzen (S. Erdem, Çev.). YEM Yayın. Civcir, E. (2015). Temel tasarım ve tasarım ilkeleri. Akademisyen Kitabevi. Corbusier, L. (2003). Bir mimarlığa doğru (R. Tunalı, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. Crowe, N., & Laseau, P. (2011). Visual notes for architects and designers. John Wiley & Sons. de Sausmarez, M. (2007). Basic design: The dynamics of visual form (4th ed.). Herbert Press. Frederick, M. (2009). Mimarlık okulunda öğrendiğim 101 şey (G. Giritlioğlu, Çev.). YEM Yayın. Gürer, L., & Gürer, G. (2014). Temel tasarım. Birsen Yayınları. İzgi, U. (1999). Mimarlıkta süreç: Kavramlar-ilişkiler. YEM Yayın. Jormakka, K. (2012). Adım adım tasarım yöntemleri (G. Taş, Çev.). Yapı Endüstri Merkezi. Laseau, P. (2000). Graphic thinking for architects and designers (3rd ed.). John Wiley & Sons. Pentak, S., & Lauer, D. (2013). Design basics (9th ed.). Wadsworth Cengage Learning. Seylan, A. (2023). Temel tasarım. YEM Yayın. Thiis-Evensen, T. (1990). Archetypes in architecture. Oxford University Press. Unwin, S. (2010). 20 buildings every architect should understand (2nd ed.). Routledge. Vitruvius. (1990). Mimarlık üzerine on kitap (S. Vanlı, Çev.). Şevki Vanlı Yayınları. Wong, W. (1977). Principles of three-dimensional design. Van Nostrand Reinhold. Wong, W. (1972). Principles of two-dimensional design (1st ed.). Van Nostrand Reinhold.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bu haftada ders saatlerinde soyut düşünce ve somut temsil üzerine etkinlikler, ödev olarak ise maket yapımı ve çizim egzersizleri konularına odaklanılacaktır. Bu hafta soyut düşüncenin somut temsili ve temel tasarım ilkeleri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde soyut düşünce ve somut temsil üzerine etkinlikler, ödev olarak ise maket yapımı ve çizim egzersizleri konularına odaklanılacaktır. Bu hafta soyut düşüncenin somut temsili ve temel tasarım ilkeleri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
2 Bu haftada ders saatlerinde maket çalışmaları ve ölçek denemeleri, ödev olarak ise maket geliştirme ve çizim egzersizleri konularına odaklanılacaktır. Bu hafta mekan-kullanıcı ilişkisi ve sunum becerileri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde maket çalışmaları ve ölçek denemeleri, ödev olarak ise maket geliştirme ve çizim egzersizleri konularına odaklanılacaktır. Bu hafta mekan-kullanıcı ilişkisi ve sunum becerileri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
3 Bu haftada ders saatlerinde natürmort/mobilya çalışması ve Harvey Kartları ile etkinlikler, ödev olarak ise mobilya araştırma ve Moodboard konularına odaklanılacaktır. Bu hafta serbest el çizim eğitimi ve yaratıcı düşünce kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde natürmort/mobilya çalışması ve Harvey Kartları ile etkinlikler, ödev olarak ise mobilya araştırma ve Moodboard konularına odaklanılacaktır. Bu hafta serbest el çizim eğitimi ve yaratıcı düşünce kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
4 Bu haftada ders saatlerinde soyut kavram temsili ve küp içi kompozisyon, ödev olarak ise maket yapımı ve malzeme araştırması konularına odaklanılacaktır. Bu hafta malzeme bilgisi ve soyut düşüncenin somut temsili kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde soyut kavram temsili ve küp içi kompozisyon, ödev olarak ise maket yapımı ve malzeme araştırması konularına odaklanılacaktır. Bu hafta malzeme bilgisi ve soyut düşüncenin somut temsili kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
5 Bu haftada ders saatlerinde iç mekan araştırması ve kolaj tekniği, ödev olarak ise kompozisyon tasarımı konularına odaklanılacaktır. Bu hafta araştırma ve okuma becerileri ile sunum ve ifade becerileri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde iç mekan araştırması ve kolaj tekniği, ödev olarak ise kompozisyon tasarımı konularına odaklanılacaktır. Bu hafta araştırma ve okuma becerileri ile sunum ve ifade becerileri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
6 Bu haftada ders saatlerinde karışık teknik kompozisyon ve boş küp tasarımı, ödev olarak ise kompozisyon geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta 2B ve 3B kompozisyon eğitimi ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde karışık teknik kompozisyon ve boş küp tasarımı, ödev olarak ise kompozisyon geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta 2B ve 3B kompozisyon eğitimi ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
7 Bu haftada ders saatlerinde 3B kompozisyon yapımı ve renklendirme çalışmaları, ödev olarak ise çizim ve boyama egzersizleri konularına odaklanılacaktır. Bu hafta epür düzlemde betimleme ve ışık-gölge teknikleri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde 3B kompozisyon yapımı ve renklendirme çalışmaları, ödev olarak ise çizim ve boyama egzersizleri konularına odaklanılacaktır. Bu hafta epür düzlemde betimleme ve ışık-gölge teknikleri kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
8 Bu haftada ders saatlerinde Italo Calvino'nun "Görünmez Kentler" kitabından seçilen kentin temsili, ödev olarak ise maket geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta metin-görsel ilişkisi ve iç mekan-renk ilişkisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde Italo Calvino'nun "Görünmez Kentler" kitabından seçilen kentin temsili, ödev olarak ise maket geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta metin-görsel ilişkisi ve iç mekan-renk ilişkisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
9 Ara Sınav Ara Sınav
10 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül çalışması ile ilgili ilk fikir antrenmanları ve eskizler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta birim/modül mantığı ve doku, ritim ve tekrar kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül çalışması ile ilgili ilk fikir antrenmanları ve eskizler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta birim/modül mantığı ve doku, ritim ve tekrar kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
11 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve malzeme bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve malzeme bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
12 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
13 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
14 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
15 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.
16 Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır. Bu haftada ders saatlerinde birim/modül iç mekan objesi tasarımı ve kritikler, ödev olarak ise tasarım geliştirme konularına odaklanılacaktır. Bu hafta iç mekan objeleri ve maket bilgisi kazanımları üzerine çalışmalar yapılacaktır.