Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching World Englishes and English as a LinguaFranca. TESOL Quarterly, 40, 1, 157-181.
Jenkins, J. (2015). Global Englishes. (3rd ed.). London: Routledge.
Kachru, B. B. (1990a). World Englishes and applied linguistics. World Englishes, 9, 1, 3–20.
Kachru, B. B. (1985a). Standards, codification and sociolinguistic realism: the English language in the outer circle.
Kachru, B. B. (1985b). Institutionalised second language varieties. In Greenbaum, S. (1985), 211–26. Revised version in 673-687. London, New York: Routledge.
Kirkpatrick, A. (2010). The Routledge Handbook of World Englishes. London, New York: Routledge.
Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University
McKay, S. L. (2018). English as an international language: What it is and What it means for pedagogy. RELC Journal, 49, 1, 9-23 In Quirk, R. and Widdowson, H. G. (1985), 11–30.
Dersin Amacı
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımlarının öğretilmesi; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımalarının incelenmesi; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları ve edebî eserler gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi.