Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Nil Avcı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersi veren öğretim elemanı yardımcıları yoktur.

Dersin İçeriği

Ders için önerilen başka bir husus yoktur.

Dersin Amacı

Bir yüksek lisans dersi olan bu dersin işlenişinde öğretmen-odaklı eğitim yöntemi yerine öğrenci-odaklı eğitim yöntemine ağırlık verilmektedir. Lisans derslerinden farklı olarak öğretmen odaklı ders anlatımı/sunumu görece daha az ağırlıklıdır ve öğretmen metin analizlerinde ve ileri okumalarda rehber görevi görmektedir; temel görevi kolektif ders işlenişini odaklamak ve yönlendirmek olarak ortaya çıkmaktadır. Ders işlenişi ağırlıklı olarak öğrenci-odaklıdır ve ders işlenirken öğrencinin aktif katılımına, sunumuna, tartışmasına, durum analizi, eleştiri, değerlendirme ve yorumuna yer verilmektedir. Öğrenci ders sırasında araştırmalarını ve değerlendirmelerini tutarlı argümanlarla yazılı ve sözlü olarak sunmaya teşvik edilmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat felsefenin problem alanı, sanat felsefesi ile estetik arasındaki ayrımlar-aynılıklar, sanat tarihi ve sanat formları.
2 Schopenhauer, İsteme ve Tasarım Olarak Dünya
3 Schopenhauer, İsteme ve Tasarım Olarak Dünya
4 Schopenhauer, İsteme ve Tasarım Olarak Dünya
5 Schopenhauer, İsteme ve Tasarım Olarak Dünya
6 Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu
7 Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu
8 Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu
9 Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu
10 Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu
11 Schiller, İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
12 Schiller, İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
13 Schiller, İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
14 Schiller, İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine
15 Schopenhauer, Nietzsche, Schiller karşılaştırması
16 20. yüzyıl estetik kuramlarına etkileri