Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Mustafa Köylü *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

A. Kitaplar<br />1. Atalay Yörükoğlu, Çocuk Ruh Sağlığı, Türkiye İş Bankası Yayınları.<br />2. Mehmet Emin Ay, Çocuklarımıza Allah’ı Nasıl Anlatalım? Timaş Yayınları, İstanbul, 1993.<br />3. Mustafa Köylü &Cemil Oruç, Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2017.<br />4. Mustafa Köylü (ed), Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013.<br />5. Kerim Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 2012.<br /><br />B. Makaleler<br />1. Mehmet Emin Ay, “Hz Peygamber ve Çocuklar,” Diyanet İlmi Dergi, 2003, Özel Sayı, 161-180.<br />2. Mustafa Ertürk, “Çocuğun Dini Eğitiminde Kullanılan Bir Hadisin Tahlili,” Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, 2002, cilt 2, sayı 2, 53-79.<br />3. Ahmet Tahir Daylan, “Çocuğun Namaz Eğitimiyle İlgili Bir Hadis Tahlilinin Tahlili,” Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, 2003, cilt 3, sayı 2, 29-58.<br />4. M. Doğan Karacoşkun, “ Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Dua,” Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2005, cilt 9, sayı 1, 101-124.<br />5. Mustafa Köylü, “Ölüm Olayının Çocuklar Üzerine Etkisi ve ‘Ölüm Eğitimi’” Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı 17 (Samsun 2004), ss. 95-120.<br />6. Mustafa Köylü, “Çocukluk Dönemi Dini İnanç Gelişimi ve Din Eğitimi,” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. XLV, S. 2, 2004, ss. 137-154.<br />7. Mustafa Köylü & Ayşegül Gün, “Atasözleri Işığında Aile Hayatı ve Eğitimi,” OMÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, 38. Sayı, 2015, ss. <br />8. Mustafa Köylü & Cemil Oruç, “Dini İnancın Temellerinin Bilimsel ve Teolojik Olarak Değerlendirilmesi: Nöroteoloji,” Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, Aralık 2021, 25 (2): 547-560. <br />9. Emre Ürer, “Çocuklarda Ölüm ve Yas Üzerine Bir İnceleme,” Dini Araştırmalar, 2017, cilt 20, sayı 52, 131-140.<br />10. Sema Yılmaz, “8-13 Yaş Çocuklarının Bilişsel Gelişiminde Ölüm Kavramı,” Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, Aralık 2012, cilt 16, sayı 1, 9-42. <br /><br />

Dersin İçeriği

Çocukların biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişimleri; çocukların inanç ve ibadet tasavvurları ve bunların öğretiminde kullanılabilecek materyal ve yöntemler.

Dersin Amacı

Çocukluk döneminin biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerini inceleyerek, temel dini inanç ve ibadet esaslarının öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususları ele almaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders hakkında genel bilgiler; kaynakların tanıtılması
2 Çocukluk dönemi: Doğum ve doğum sonrası
3 Çocukluk döneminin biyolojik gelişimi
4 Çocukluk döneminin psikolojik gelişimi
5 Çocukluk döneminin sosyal gelişimi
6 Çocukluk döneminin dini gelişimi
7 Çocukluk döneminde görülen bazı psikolojik sorunlar
8 Çocukluk dönemi ruh ve beden sağlığı
9 Vize
10 Çocukluk döneminde Tanrı tasavvuru
11 Çocukluk döneminde Peygamber tasavvuru
12 Çocukluk dönemi cennet ve cehennem tasavvuru
13 Çocukların dinle ilgili sordukları sorular
14 Çocukluk dönemi dua, ibadet ve ahlaki gelişim