Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Hatice Şahin Aynur *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

. İbn Manzûr, Ebû’l-Fazl Cemâluddîn Muhammed b. Mükerrem b. Alî b. Ahmed el-Ensârî er-Rüveyfiî (711/ 1311), Lisânü’l-Arap, I-XV, Tah. Muhammed Abdülvehhâb,Muhammed es-Sâdık el-‘Ubeyd, 3bs., Dâru İhyati’t-türâsi’l-‘Arabî, Beyrût, ts. 2. Kurtubî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ahmed b. Ebî Bekr b. Ferh (671/1273), el-Cami’ li Ahkâmi’l-Kur’ân, I-XX, Tah. Sâlim Mustafâ el-Bedrî, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrût, 1424/ 2004. 3. Râgıb el-İsfahânî, Ebû’l-Kâsım Hüseyin b. Muhammed b. Mufaddal (502/ 1108), el-Müfredat fî Garibi'l-Kur'ân, Kahraman Yayınları, İstanbul,1986. 4. Râzî, Ebû Abdillah Fahruddin Mahmud b. Ömer b. Hüseyn et-Taberistanî (606/ 1210), Mefatihu’l-Gayb, I-XXIII, Akçağ Yayınları, Ankara, ts. 5. Zerkeşî, Ebû Abdillah Bedreddin Muhammed b. Bahadır b. Abdillah (794/ 1392), el-Burhân fî Ulumi'l-Kur'ân, Tah. Muhammed Ebû'l-Fazl İbrâhim, Dâru İhyâi'l-Kütübi'l-Arabiyye, Kâhire, 1376/ 1957.

Dersin İçeriği

Kur'ân ve Bağlam, Bağlamın Anlama Etkisi, Siyak ve Sibak, Dil Bilim ve Önemi, Dil Bilim ve Evreni, Bağlam ve Tefsir, Siyak ve Bağlam, Sibak ve Bağlam, Siyak ve Semantik

Dersin Amacı

Kur'ân-ı Kerîm konusunda araştırma yapan öğrencileri bu konuda bilinçlendirmek ve onlara bu alanda araştırma yapabilme yetisini kazandırmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kur'ân ve Bağlam
2 Bağlamın Anlama Etkisi
3 Dilbilim ve ÖnemiSiyak ve Sibak
4 Dilbilim ve Önemi
5 Dilbilim ve Evreni
6 Bağlam ve Tefsir
7 Siyak ve Bağlam
8 Sibak ve Bağlam
9 Siyak ve Semantik
10 Örneklerle Bağlam İlişkisi
11 Bağlamın Ahkama Etkisi
12 Bağlamın Tefsire Etkisi
13 Bağlam ve Mücmel-Mübhem
14 Genel Değerlendirme
15
16