| 1 |
Dersin tanıtımı, çözüm odaklı yaklaşımın tarihçesi ve temel ilkeleri |
|
|
|
| 2 |
Çözüm odaklı danışmanın kuramsal temelleri |
|
|
|
| 3 |
Danışma sürecinin genel yapısı ve aşamaları |
|
|
|
| 4 |
Danışma ilişkisi, danışanın güçlü yönlerine ve kaynaklarına odaklanma |
|
|
|
| 5 |
Hedef belirleme, “mucize soru” tekniği ve çözüm yönelimli düşünme |
|
|
|
| 6 |
Ölçek soruları, değerlendirme ve ilerleme izleme yöntemleri |
|
|
|
| 7 |
İstisna soruları, başarı hikâyeleri ve problem dışı anların kullanımı |
|
|
|
| 8 |
Ara sınav |
|
|
|
| 9 |
Ara değerlendirme, öğrenci uygulama örnekleri ve sınıf içi analiz |
|
|
|
| 10 |
Geri bildirim teknikleri, seans özetleri ve ev ödevi kullanımı |
|
|
|
| 11 |
Dirençle baş etme, motivasyonu artırma ve danışan katılımını güçlendirme |
|
|
|
| 12 |
Kültürel duyarlılık, etik ilkeler ve çözüm odaklı yaklaşımın sınırları |
|
|
|
| 13 |
Okul, aile ve grup danışmanlığında çözüm odaklı uygulamalar |
|
|
|
| 14 |
Öğrenci uygulama sunumları ve süpervizyon oturumları |
|
|
|
| 15 |
Genel değerlendirme, öz değerlendirme ve dönem sonu yansımaları |
|
|
|