Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Seher Balcı Çelik Doç. Dr. Esat Şanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gerald B. S. (2010). Okul danışmanları için çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma, (Çeviri Editörü A. KAYA), Pegem Akademi. Olcay G. (2010). Çözüm bende saklı çözüm odaklı terapi yönetim çocuk ve gençlerde kullanımı,Efil Yayınevi.

Dersin İçeriği

Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli terapi tarihçesi; çözüm odaklı psikolojik danışma ilke ve teknikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma oturumlarının yapılandırılması, kullanılan teknikler, çocuk ve ergenlerle çözüm odaklı psikolojik danışma.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın tarihçesine, ilkelerine, yöntem ve tekniklerine ve söz konusu psikolojik danışma yaklaşımına ilişkin anlayış kazanmalarını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, çözüm odaklı yaklaşımın tarihçesi ve temel ilkeleri
2 Çözüm odaklı danışmanın kuramsal temelleri
3 Danışma sürecinin genel yapısı ve aşamaları
4 Danışma ilişkisi, danışanın güçlü yönlerine ve kaynaklarına odaklanma
5 Hedef belirleme, “mucize soru” tekniği ve çözüm yönelimli düşünme
6 Ölçek soruları, değerlendirme ve ilerleme izleme yöntemleri
7 İstisna soruları, başarı hikâyeleri ve problem dışı anların kullanımı
8 Ara sınav
9 Ara değerlendirme, öğrenci uygulama örnekleri ve sınıf içi analiz
10 Geri bildirim teknikleri, seans özetleri ve ev ödevi kullanımı
11 Dirençle baş etme, motivasyonu artırma ve danışan katılımını güçlendirme
12 Kültürel duyarlılık, etik ilkeler ve çözüm odaklı yaklaşımın sınırları
13 Okul, aile ve grup danışmanlığında çözüm odaklı uygulamalar
14 Öğrenci uygulama sunumları ve süpervizyon oturumları
15 Genel değerlendirme, öz değerlendirme ve dönem sonu yansımaları