Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. İsmail Gelen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BAZI BAŞVURU KAYNAKLARI  Abella KT (1993) Başarılı eğitim programları (Çev. Mahir Barış), Ankara, Açı Yay.  Açıkgöz, K.Ü.,(2003), Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir  Adıgüzel O C (2019) Eğitim programlarının geliştirilmesinde ihtiyaç analizi el kitabı, Ankara, Anı Yay.  Akgül F (2014) Modüler öğretim kuramdan uygulamaya, Ankara, Pelikan Yay  Akkoyunlu B, Altun A, Soylu MY (2008), Öğretim tasarımı, Ankara, Maya Akademi  Anderson LW, Krathwohl D ve diğerleri (2010) Öğrenme öğretim ve değerlendirme ele ilgili bir sınıflandırma (Çev. Durmuş Ali Özçelik), Ankara, PegemAkademi  Aygören F, Er K O (2020) Eğitimde Program Değerlendirme, Ankara, PegemAkademi  Bilen, M. (2002), Plandan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, Ankara  Büyükkaragöz, S. (1997), Program geliştirme: kaynak metinler, Konya, Kuzucular Ofset  Demirel, Ö., (1994), Genel Öğretim Yöntemleri, Usem Yayınları, Ankara  Demirel, Ö.(2012), Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara  Demirel, Ö. (Edt.), (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğan H (1997) Eğitimde program ve öğretim tasarımı, Abnkara, Ankara Univ Yay.  Doğanay, A.; Karip, E. (Edt.), (2006), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Ankara  Doğanay, A. (Edt.), (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara  Ellis AK (2015) Eğitim programı modelleri (Çev Et. Asım Arı), Konya, Eğitim Yay.  Erdem, A.R. (2005), Etkili ve Verimli –Nitelikli- Eğitim, Anı Yayıncılık, Ankara  Erden M (1998) eğitimde program değerlendirme, Ankara, Anı yay.  Erginer, E. (2000), Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Ertürk S (1994) Eğitimde program geliştirme, Ankara, Meteksan AŞ Yay.  Fer S (2009) Öğretim tasarımı, Ankara, Anı Yay.  Fer S (2020) Eğitimde program geliştirme kuramsal temellere bakış, Ankara PegemAkademi  Fiscus ED, mandel CJ (2002) Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi (BEP) (Çev. G Akçamaete, HG Şenel, E Tekin), Ankara, Anı yay.  Fitz-Gibbon CT, Morris LL (1989) How to design a program evaluation, USA, SAGE Pub.  Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R., ve Worthen, B.R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson Education. (Çev Edt MK Aydın, B Bavlı, 2019, Ankara, PegemA)  Gözütok, F.D., (2000), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi, Ankara  Güneş M, Güneş H (2003) Türkiye’de eğitim politikaları ve sivil toplum, Ankara, Anı Yay.  Gürkan T, Gözütok FD (1998) Hedefler ve hedef davranışlarla nasıl başederiz, Ankara, Pegem Akademi  Hollinsworth, P.M.; Hoover, K.H. (Çev: Gürkan ve ark.), (1991), İlköğretimde Öğretim Yöntemleri, Ankara Üniv. Yayınları, Ankara  Hesapçıoğlu, M.(1994), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Beta Yay., İstanbul  İşman, A; Eskicumalı, A.(2003), Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, İstanbul  Karakaya Ş (2004), Eğitimde program geliştirme çalışmaları ve yeni yönelimler, Ankara, Asil Yay.  Karakütük K (2012) Eğitim planlaması, Ankara, Elhan Kitabevi  Kemertaş, İ. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Birsen Yayınevi,, İstanbul  Komisyon (2014) Eğitimde Program geliştirme (Ankara, Anı yay.  Küçükahmet, L., (1997), Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Gazi Kitabevi, Ankara  Küçükahmet, L., (2009), Program geliştirme ve öğretim, Ankara, Nobel Yay.  Küçükoğlu, A, Kaya H İ (2020) Kuramdan uygulamaya okul dışı öğrenme ortamları, Ankara, PegemAkademi  Küçükoğlu, A (2020) Kuramdan uygulamaya okul dışı etkinlikler, Ankara, PegemAkademi  Nazlı S (2005) Kapsamlı gelişimsel rehberlik ve psikolojik danışma programları, Ankara, Anı Yay.  Ocak, G. (Ed.) (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yay., Ankara  Ocak MA (Edt) (2011), Şimşek A (2009) Öğretim tasarımı kuramlar modeller ve uygulamalar, Ankara, Nobel Yay.  Oral B& Yazar T (edt’s)(2017) Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Ankara, Pegem Akademi Yay.  Ornstein AC, Hunkins FP (2014) Eğitim programı: temeller, ilkeler ve sorunlar (Çev. Asım Arı) Konya, Eğitim Kitabevi  Ornstein A, Pajak FE, Ornstein BS (2016) Eğitim programlarında güncel sorunlar (Çev. Ed. Nilay T. Bümen), Ankara, Pegem Akademi  Özçelik DA (1992) Eğitim programları ve öğretim, Ankara, ÖSYM yay.  Öztürk, M. (Edt.) (2005), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul  Tomlison CA, Kaplan SN, Renzulli JS, Purcell JH, Leppien JH, Burns DE, Strickland CA, Imbeau MB (2017) Koşut eğitim programı (Çev. M Akif Sözer, Serap Demir), Ankara, Pegem Akademi  Saracaloğlu, A.S; Bahar, H.H.,(2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yay., İstanbul  Sönmez V, Alacapınar G F (edt’s) (2019) Eğitimde örnekleriyle gereksinim analizi, Ankara, Anı Yay.  Sünbül, A.M.; Yılmaz, H. (2003), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Mikro Yayıncılık, Ankara  Şeker H, Aslan Altan B, Göçen Kabaran G, Altıntaş S (202) Eğitim ve Program Üzerine Düşünceler Yönelimler, Ankara, PegemAkademi  Şimşek A (2006) İçerik türlerine dayalı öğretim, Ankara, Nobel Yay.  Şimşek A (2009) Öğretim tasarımı, Ankara, Nobel Yay.  Tan, Ş.; Kayabaşı, Y. ve Erdoğan, A. (2003), Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara  Taşpınar, M. (2012), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Elhan Kitap Yayın Dağıtım, Ankara (Geliştirilmiş 5. Baskı)  Tyler, R. (1969). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: University of Chicago Press. (Cev: M E rüzgar, B Aslan, 2014, PegemA, Ankara)  Uşun S (2012) Eğitimde program değerlendirme, Ankara, Anı Yay.  Uzunboylu H, Hürsen Ç (2008) Eğitim programları ve değerlendirilmesi, Ankara, Öğreti Yay.  Varış, F (1994) Eğitimde program geliştirme, Ankara, Alkım Yay.  Vural, B. (2004), Öğretim Faaliyetinde Yöntem, Teknik ve Etkinlikler, Hayat Yayınları, İstanbul  Wiles J (2016), Eğitim program liderliği (Çev. Edt. Bahattin Acat), Ankara, Nobel Yay.  Wolf P, Hughes JC (2007) Yüksek öğreitmde eğitim programı geliştirme (Çev. Edt. M T Atay), Ankara, Edge Akademi  Yavuz, K.E., (2005), Yeniden Yapılanan Sınıflar İçin Aktif Öğrenme Yöntemleri, Ceceli Yayınları, Ankara  Yüksel S. (2011), Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve öğretmen yetiştirme, Ankara, Pegem Akademi Yay.  Yüksel S. (2004), Örtük program eğitimde saklı uygulamalar, Ankara, Nobel Yay  www İlgili kurumsal web sayfaları  turcademy.com/tr

Dersin İçeriği

Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlar, eğitim programlarının tarihi, psikolojik, sosyal ve felsefi temelleri, program tasarım modelleri, program geliştirme modelleri, program geliştirme çalışmasında rol alan komisyonlar, ihtiyaç analizinin yapılması, hedeflerin, içeriğin, eğitim durumlarının ve sınama durumlarının belirlenmesi, programın denenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, program geliştirme alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımlar

Dersin Amacı

Eğitimde program geliştirme sürecini, tüm boyutları ile ayrıntılı olarak öğrenmek ve çeşitli amaçlar için program geliştirme yeterliğini geliştirmektir. Bu dersin amacı; eğitimde program geliştirme sürecini, tüm boyutları ile ayrıntılı olarak öğrenmek ve çeşitli amaçlar için program geliştirme yeterliğini geliştirmektir. Ders öğretim üyesi tarafından anlatılacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Hazırlık ve Planlama
2 Program; Öğeleri, İlkeleri, Çeşitleri, Özellikleri, Örnekleri, Yararları Program/Program; Öğeleri, İlkeleri, Çeşitleri, Özellikleri, Örnekleri, Yararları Program/
3 Program Geliştirme Süreci, PG. Çalışma Grupları ve PG. Çalışma Planı Hazırlama, PG Tasarım Yaklaşımları
4 PG Tasarım İlkeleri, İhtiyaç Analizi Yaklaşımları ve Teknikleri
5 Kazanım/ Program Çıktısı Yazma
6 Kazanım/ Program Çıktılarının Sınıflaması
7 Program Süzgeçleri (Psikolojik/ Bireysel, Felsefi Temeller) I
8 Program Süzgeçleri (Tarihi, Sosyolojik, Politik, Dini, Ekonomik Temeller) II
10 İçerik Analizi ve İçerik Düzenleme Yaklaşımlar, Kazanım-İçerik Matriksi Oluşturma
11 Program Geliştirme Modelleri
12 Eğitim ve Ölçme Durumlarının Hazırlanması ve Programı Deneme
13 Program Deneme, Değerlendirme, Düzeltme ve Hedef Kitleye Uygulama Süreci
14 Bütüncül ve Kapsayıcı Program 21. YY. Beceri Modeli,
15 TYMM MEB TTKB Uygulanan Öğretim Programları ve Genel Özellikleri