Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Dersin Temel Kavramları ve Önemi
2. Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihsel Gelişimi-I
3. Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihsel Gelişimi-II
4. Karşılaştırmalı Eğitim Bağlamında Uluslararası Kuruluşlar
5. Dünya Üzerinde Eğitim ve Eğitim Programları Alanında Başarı Yakalamış (Uluslararası Sınavlar-PIRLS-PISA-TİMSS) Ülkelerin Tespit Edilmesi.
6. Karşılaştırmalı Eğitimde Metodoloji
7. Karşılaştırmalı Eğitimde Metodoloji-Araştırmalar
8. Öğretmen Yetiştirmede Karşılaştırmalı Program Analizleri I (Azerbaycan-Türkiye)
9. Ara Sınav değerlendirme
10. Karşılaştırmalı Program Analizleri II (Azerbaycan-Türkiye)
11. Karşılaştırmalı Program Analizleri III. (…/…)
12. Karşılaştırmalı Program Analizleri IV. (…/…)
13. Karşılaştırmalı Program Analizleri V. (…/…)
14. Karşılaştırmalı Program Analizleri VI. (…/…)
15. Karşılaştırmalı Program Analizleri VII. (…/…)
Dersin İçeriği
Karşılaştırmalı eğitim, farklı ülkelerdeki eğitim programları, öğretim, öğretmen eğitimi ve karşılaştırmalı eğitimde metodoloji hakkında anlayış kazandırmaktır.
Dersin Amacı
Saracaloğlu, A. S. (2023). Karşılaştırmalı eğitim ve öğretmen yetiştirme sistemlerine bakış I-II. Ankara: Pegem Akademi
Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. İstanbul: Sümer Kitabevi
Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Lauwerys, J. A., Varış, F. ve Neff, K. (1979). Mukayeseli eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi yayınları