Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Emine Şendurur Doç. Dr. Emine Şendurur *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğrenme ilke ve yaklaşımları, motivasyon teorileri, bilişsel yük teorisi,çoklu ortam prensipleri, görsel okur-yazarlık.

Dersin İçeriği

Clark, C., Nguyen, F., & Sweller, J. (2006). Efficiency in Learning: Evidence-based guidelines to manage cognitive load. San Francisco, CA: Pfeiffer. Mayer, R.E. (Ed), the Cambridge Handvook of Multimedia Learning, Cambridge, UK: New York: Cambridge University Press, (2005). Flemming, M. & Levie, W.H. (Eds.), Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences, (2nd ed.). NJ: Educational Technology Publications, (1993).

Dersin Amacı

Öğretim iletilerinin etkili tasarımı için gerekli teori ve prensipleri gösterip uygulatma.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma. Öğrenme prensipleri ve yaklaşımlar Makale inceleme
2 Motivasyon teorileri Uygulama inceleme
3 Bilişsel yük ve etkili öğrenme
4 Çoklu ortam prensipleri Uygulama inceleme
5 Bölünmüş dikkat, yöntem (modality) ve fazlalık prensipleri
6 Çoklu ortam öğrenmesindeki temel süreçlerin yönetimi, bölünmesi, ön eğitimi ve yöntemi prensipleri Uygulama inceleme
7 Bölme, sıralama ve öğrenme basamaklandırma 4 öğreli öğretim tasarımı modeli Uygulama inceleme
8 İkincil yükü azaltmak için prensipler Sosyal ipuçları
9 Proje önerisi
10 Çalışan örnek prensipleri İlgili yük (Germane load) Uygulama inceleme
11 Kılavuzlandırılmış keşfetme prensipleri ve işbirliği
12 Öz açıklama prensibi ve animasyon ve etkileşim prensipleri
13 Navisayon prensipleri ve site haritası prensibi Metin tasarımı
14 Önceki bilgi prensibi ve bilişsel yaşlanma prensibi Öğrenme deneyimlerindeki farklılıklar Görsel okur-yazarlık
15 Proje sunumu
16