Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Şaban Ünver Dr. Öğr. Üyesi Şaban Ünver *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Derste kullanılan yerli kaynak kitaplar: 1.Sürhat Müniroğlu, Gökmen Özen.(2017). Sporda Yetenek Seçimi ve Yönlendirme, Akademisyen Kitabevi. 2. Hale Kula. (2018). Sporda Yetenek Seçimi ve İlkeleri, Gazi Kitabevi Yayınları.

Dersin İçeriği

Yetenek seçiminde model oluşturabilme, Yetenekli bireyi tespit edebilme, Bireyleri yetenekleri doğrultusunda doğru branşlara yönlendirebilme, yeteneğin seçimi için mevcut sistemleri inceler ve yeteneği tanımlayan faktörleri belirleyen bir alandır

Dersin Amacı

Sporda yetenek seçiminin neden yapıldığı, yetenek seçimi test sonuçlarının nasıl yorumlandığı ve ortaya çıkan sonuçların spor bilimlerine ne gibi katkılar sağladığını anlamak ve bu alanda araştırmalar yapabilme kabiliyetini geliştirmek. Ayrıca sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yetenek tanımı ve genel bilgilendirme
2 Yetenek seçiminin amacı ve hedefleri
3 Yetenek seçim türleri ve ilkeleri, Yetenek Seçimi Aşamaları
4 Bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri
5 Yetenek seçimi sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları
6 Spora dallarına özgü testler
7 Ara sına
8 Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aileden beklentiler
9 Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler
10 Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri
11 Yetenek belirlemeye yönelik test uygulamaları
12 Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü
13 Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemeler
14 Final
15
16