Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Pınar Beşevli *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersler, öğrencilerin aktif katılımları ile bireysel ve grup projeleri kapsamında anlatım, tartışma, dinleme, inceleme yöntemleriyle gerçekleştirilecektir.

Dersin İçeriği

Hawkins, J. (2024). A General History of the Science and Practice of Music: Vol. 1. BoD–Books on Demand.<br />Fuld, J. J. (2000). The book of world-famous music: classical, popular, and folk. Courier Corporation.<br />Jackson, J. H., & Pelkey, S. C. (Eds.). (2005). Music and history: bridging the disciplines. Univ. Press of Mississippi.<br />Cook, N., & Pople, A. (Eds.). (2004). The Cambridge history of twentieth-century music. Cambridge University Press.<br />Hauser, A. (2005). Social history of art, volume 4: naturalism, Impressionism, the film age. Routledge.<br />Griffiths, P. (2011). Modern music and after. Oxford University Press.<br />Griffiths, P. (2006). A concise history of western music. Cambridge University Press.<br />Say, A. (2010). Müzik tarihi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.<br />Goodall, H. (2013). The story of music. Random House.Lynton N. (1982). Modern Sanatın Öyküsü. (çev. C. Çapan, S. Öziş), Remzi Kitabevi<br />Kris, E., & Kurz O. (2013). Sanatçı İmgesinin Oluşumu. (çev. S. Gürses), İthaki Yayınları.<br />Shiner L. (2004). Sanatın İcadı Bir Kültür Tarihi. (çev. İ. Türkmen), Ayrıntı Yayınları.<br />Simonnet, D., Langonay, A., Clottes, J., & Guilaine, J. (2006). İnsanın En Güzel Tarihi. (çev. E. Çaykara), İş Bankası Yayınları.<br />Tunalı İ. (1984). Sanat Ontolojisi. Sosyal Yayınları.<br />Turani A. (1995). Dünya Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi.<br />Chevassus, Beatrice Ramaut, Müzikte Postmodernlik, Çev.: İlhan Usmanbaş, Birinci Basım, Pan Yayıncılık, Ayhan Matbaası, İstanbul: Mayıs 2004.<br />Cook, Nicholas, Müziğin ABC'si, Çev.: Turan Doğan, Birinci Basım, Kabalcı Yayınevi, Yaylacık Matbaası, İstanbul: Kasım 1999.<br />Ergur, Ali, Portredeki Hayalet Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler, Birinci Basım, Bağlam Yayıncılık, Kardeşler Matbaası, İstanbul: Mayıs 2002.<br />Mimaroğlu, İlhan, Müzik Tarihi, Yedinci Basım, Varlık Yayınları A.Ş., Kurtiş Matbaacılık, İstanbul: 2006.<br />Stravinsky, İgor, 2004, Altı Derste Müziğin Poetikası, Çev.: Cem Taylan, İkinci Basım, Pan Yayıncılık, İstanbul: 2004.<br />Boran, İlke ve Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, Birinci Baskı, Yapı Kredi Yayınları, Euromat, İstanbul: Şubat 2007.<br />Finkelstein, Sidney, Müzik Neyi Anlatır, Çev.: M. Halim Spatar, Birinci Baskı, Kaynak Yayınları, Gümüş Matbaası, İstanbul: Nisan 1986.

Dersin Amacı

yüz yüze eğitim

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş: 20. ve 21. Yüzyıl Müzik Tarihine Genel Bakış
2 Modernizmin Doğuşu: Sosyal–Kültürel Bağlam
3 Empresyonizm ve Yeni Tını Arayışları
4 Ekspresyonizm, Atonalite ve Serbest Tonalite
5 Schoenberg ve İkinci Viyana Okulu: Dodekafoni ve Seri Teknikler
6 20. Yüzyılın Politik ve Toplumsal Dönüşümleri: Savaşların Etkisi
7 Neo-Klasisizm, Ulusal Üsluplar ve Küresel Estetikler
8 Elektronik Müzik, Stüdyo Deneyleri ve Bilgisayar Destekli Kompozisyon
9 Avangard Akımlar: Cage, Aleatorik Teknikler ve Formun Yeniden Tanımlanması
10 Minimalizm ve Yeni Sadelik Hareketi
11 Genişletilmiş Çalgılama Teknikleri, Yeni Performans Pratikleri
12 Spektral Müzik ve Tını-Temelli Kompozisyon Yaklaşımları
13 New Complexity: Notasyonel Yoğunluk, Çok Katmanlı Yapılar ve Performans Estetiği
14 Türkiye'de Çağdaş Müzik Yaklaşımları
15 21. Yüzyılda Dijital Dönüşüm: Yeni Medya, Yapay Zekâ, Ses Tasarımı ve Post-Dijital Estetikler