Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mehmet Yakışan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Reece, J.B., Urry, L.A., Cain, M.L., Wasserman, S.A. Minorsky, P. V., & Jackson, R.B., (2015). Campbell - Biyoloji. (Ninth Edition). E. Gündüz & İ. Türkan (Çev. Ed.). Palme Yayıncılık, Ankara. 2. Bahar, M., Johnstone, H. A. And Hansell, M. (1999). Revisiting Learning Difficulties in Biology. Journal of Biological Education, 33(2), 84-87. 3. Yakışan, M. (2013). The alternative conceptions of pre-service teachers concerning the status of organelles during cell division. Journal of Baltic Science Education. 12(6), 813-828. 4. Yakışan, M., Selvi, M., & Yürük, N. (2007). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Tohumlu Bitkiler Hakkındaki Alternatif Kavramları. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 4(1), 59–79. 5. Journal of Biological Education, Science Education, Journal of Research in Science Teaching vb bilimsel dergiler.

Dersin İçeriği

Biyoloji eğitiminde temel kavramların belirlenmesi, bu temel kavramlarla ilgili alternatif kavramların (kavram yanılgıları) tespiti, daha önce tespit edilen alternatif kavramların analizi, kavram yanılgılarının olası nedenlerinin incelenmesi, kavram yanılgılarının değiştirilmesine yönelik alternatif yöntemlerin belirlenmesi ve uygulanması.

Dersin Amacı

Biyoloji Eğitimindeki temel kavramların öğrenilmesini engelleyen kavram yanılgılarının analiz edilmesi ve bu kavram yanılgılarının olası nedenleri ile düzeltilmesine yönelik yöntemlerin uygulanması

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kavramlar ve Biyoloji öğretimdeki önemi
2 Biyolojideki temel kavramların belirlenmesi
3 Biyolojideki alternetif kavramlar (kavram yanılgıları)
4 Biyoloji Öğretim Programında belirtilen alternatif kavramlar
5 Biyolojideki alternatif kavramların tespit edilmesi ile ilgili yöntemler
6 Biyolojideki kavram yanılgılarının olası nedenleri
7 Biyolojideki kavram yanılgılarının olası nedenleri
8 Arasınav
9 Kavram Değişim Modeli
10 Kavram değişim modelinde kullanılan öğretim yöntemleri
11 Üst biliş kavramı, kavramsal değişimindeki yeri ve önemi
12 Epistemolojik inançlar
13 Biyoloji eğitiminde kavramsal değişime yönelik uygulamalar
14 Biyoloji eğitiminde kavramsal değişime yönelik uygulamalar
15 Final Sınavı