Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Munise Handan Güneş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1)Atasoy, B. ,(2004). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Asil Yayın. Ankara. 2)Aydoğdu, M.,(2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık. Ankara. 3)Demirel, Ö.,(2006). Eğitimde Yeni Yönelimler. Pagema Yayıncılık. Ankara. 4)Gilbert, J.K., Watts, D.M.,(1983). Concepts, Misconceptions and Alternative Conceptions, Studies in Science Education, 10,67-98. 5) Novak, J. D. and Gowin, D. B. ,(1984). Learning how to learn- Cambridge University Pres. UK. 6)Akgün Ş.,(2001).Fen Bilgisi Öğretimi. Pagema Yayıncılık. Ankara. 7)Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S. ve Yağcı, E. ,(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pagema Yayıncılık. Ankara. 8)İlköğretim Fen Öğretimi, YÖK – DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. 9)Topsakal, S. ,(1999). Fen Öğretimi. Alfa Yayıncılık. İstanbul. 10) Gabel, D. L.,(1994). Handbook Of Research On Science Teaching And Learning, Macmillan, New York. 11) Presley, M. and McCormick, C., (1995). Cognition, Teaching and Assessment, New York: HarperCollins 12) Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. M.E.B. Yayınları. İstanbul. 13) National Research Council (NRC), (1996). National science education standards.Washington, DC: National Academy Press. 14) Zimmerman, B.J. and Schunk, D.H. (2001). Self-regulated learning and academic achievement: theoretical perspectives. Mahwah, N. J., Erlbaum. 15) Uşun, S., 2000. Dünyada ve Türkiye'de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegema Yayıncılık, Ankara. 16) Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara. 17) Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı., Pagem Yayıncılık Basımevi. Ankara. 18) Aydoğdu, M., Kesercioğlu, T., Orhan, A.T., Balım, A.G., Kıyıcı, F.B., Bağ, H., Mutlu,M., Uşak, M., Doğru, M.,Hevedanlı, M., Yetişir, M.İ., Yenice, N., Serin, O.,Bozkurt, O.,Karamustafaoğlu, O., Olgun, Ö.S., Efe, R., Karamustafaoğlu, S.,Yaman, S., 2005. İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Öğretimi. (Editörler: M. Aydoğdu, T. Kesercioğlu), Anı Yayıncılık, Ankara. 19) Çepni, S., Ayas, A., Akdeniz, A.R, Yiğit, N., Özmen, H., Ayvacı, H.Ş., 2007. Kuramdan Uygulamaya Fen Ve Teknoloji Öğretimi. (Editör: S. Çepni), Pegema Yayıncılık, Ankara. 20) Demirel, Ö., 2002. Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegema Yayıncılık, Ankara. 21) Erbil, O.,( 2003). Öğrenci Merkezli Eğitim Uygulama Modeli. Milli Eğitim Basımevi, Ankara. 22) Kutlu, O., Bozkurt, M.C., 2003. Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı. Çizgin Kitapevi, 242 s, Konya. 23) MEB., (2006). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıflar Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı Ve Kılavuzu. Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, 81 s, Ankara. 24) National Education Association, (1993). Student portfolios. Washington, D.C., National Education Association. 25) Stiggins, R.J., (1994), Student-Centered Classroom Assessment. Merrill Publishing Co, New York. 26) Tan, Ş., Erdoğan, A., 2004. Öğretimi Planlama Ve Değerlendirme. Pegema Yayıncılık, Ankara. 27) Atılgan, H., Doğan, N., Kan, A., 2006. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme . (Editör: Hakan Atılgan). Anı Yayıncılık, Ankara 28)Ausubel, D. P. (1968). The Psychology of Meaningful Verbal Learning. New York: Grune& Stratton, Inc. 29) Brown, C. R. (1995). The Effective Teaching of Biology. London and New York: Longman. 30) Carin, A. A. (1997). Teaching Modern Science 7th edition. Prentice-Hall Inc, New Jersey, USA. 31) Kaya, O. N. ve Ebenezer, J. V. (2003). A Longitudinal Study of the Effects of Concept Mapping and Vee Diagramming on Senior University Students Achievement Attitudes and Perceptions in Science Laboratory. Paper Presented at the Annual Conference of the National Association for Research in Science Teaching (NARST, USA), Pliladelphia, March. 32) Fernandez,A., Palcing, K. (2000). Teaching Strategies and Resources Examples

Dersin İçeriği

Bilimsel model ve modelleme nedir,alan yazında yer alan çeşitli model ve modelleme tanımları, modellerin özellikleri,modellerin fonksiyonları ,modellerin sınırlılıkları, modellerin sınıflandırılması, biyoloji öğretiminde model ve modellemenin önemi, biyoloji öğretiminde model kullanımı, öğretmenler , öğretmen adayları ve öğrenciler açısından model ve modelleme. Model geliştirme ve uygulama çalışmaları.

Dersin Amacı

Bilinmeyen ve yeterince anlaşılmayan olguya hedef, bilinen ve anlaşılan olguya ise kaynak diyerek bir çok olay ve varlıkların daha kolay ve iyi anlaşılabilmesi için biyolojik olayların modellenerek açıklanmasını ve ayrıca modeller sayesinde nesnelerin, olayların, düşüncelerin veya bunların bir araya gelmesiyle oluşan sistemlerin çok daha kolay bir şekilde zihinde canlandırılmasını ve bunlara ilişkin öngörüde bulunmasını sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bilimsel model ve modelleme nedir,alan yazında yer alan çeşitli model ve modelleme tanımları
2 Modellerin özellikleri, modellerin fonksiyonları ve modellerin sınırlılıkları
3 Modellerin sınıflandırılması
4 Modellerin sınıflandırılması
5 Modellerin sınıflandırılması
6 Modellerin sınıflandırılması
7 Biyoloji öğretiminde model ve modellemenin önemi, biyoloji öğretiminde model kullanımı
8 Öğretmenler açısından model ve modelleme
9 Ara sınav
10 Öğretmen adayları açısından model ve modelleme,
11 Öğrenciler açısından model ve modelleme
12 Model geliştirme ve uygulama çalışmaları
13 Model geliştirme ve uygulama çalışmaları
14 Model geliştirme ve uygulama çalışmaları
15 Model geliştirme ve uygulama çalışmaları
16 Model geliştirme ve uygulama çalışmaları