Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Munise Handan Güneş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1)Atasoy, B. ,(2004). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Asil Yayın. Ankara. 2)Aydoğdu, M.,(2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık. Ankara. 3)Demirel, Ö.,(2006). Eğitimde Yeni Yönelimler. Pagema Yayıncılık. Ankara. 4)Gilbert, J.K., Watts, D.M.,(1983). Concepts, Misconceptions and Alternative Conceptions, Studies in Science Education, 10,67-98. 5) Novak, J. D. and Gowin, D. B. ,(1984). Learning how to learn- Cambridge University Pres. UK. 6)Akgün Ş.,(2001).Fen Bilgisi Öğretimi. Pagema Yayıncılık. Ankara. 7)Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S. ve Yağcı, E. ,(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pagema Yayıncılık. Ankara. 8)İlköğretim Fen Öğretimi, YÖK – DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. 9)Topsakal, S. ,(1999). Fen Öğretimi. Alfa Yayıncılık. İstanbul. 10) Gabel, D. L.,(1994). Handbook Of Research On Science Teaching And Learning, Macmillan, New York. 11) Presley, M. and McCormick, C., (1995). Cognition, Teaching and Assessment, New York: HarperCollins 12) Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. M.E.B. Yayınları. İstanbul. 13) National Research Council (NRC), (1996). National science education standards.Washington, DC: National Academy Press. 14) Zimmerman, B.J. and Schunk, D.H. (2001). Self-regulated learning and academic achievement: theoretical perspectives. Mahwah, N. J., Erlbaum. 15) Uşun, S., 2000. Dünyada ve Türkiye'de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegema Yayıncılık, Ankara. 16) Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara. 17) Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı., Pagem Yayıncılık Basımevi. Ankara. 18) Aydoğdu, M., Kesercioğlu, T., Orhan, A.T., Balım, A.G., Kıyıcı, F.B., Bağ, H., Mutlu, M., Uşak, M., Doğru, M., Hevedanlı, M., Yetişir, M.İ., Yenice, N., Serin, O., Bozkurt, O., Karamustafaoğlu, O., Olgun, Ö.S., Efe, R., Karamustafaoğlu, S.,Yaman, S., 2005. İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Öğretimi. (Editörler: M. Aydoğdu, T. Kesercioğlu), Anı Yayıncılık, Ankara. 19) Çepni, S., Ayas, A., Akdeniz, A.R, Yiğit, N., Özmen, H., Ayvacı, H.Ş., 2007. Kuramdan Uygulamaya Fen Ve Teknoloji Öğretimi. (Editör: S. Çepni), Pegema Yayıncılık, Ankara. 20) Demirel, Ö., 2002. Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegema Yayıncılık, Ankara. 21) Erbil, O.,( 2003). Öğrenci Merkezli Eğitim Uygulama Modeli. Milli Eğitim Basımevi, Ankara. 22) Kutlu, O., Bozkurt, M.C., 2003. Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı. Çizgi Kitapevi, 242 s, Konya. 23) MEB., (2006). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıflar Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı Ve Kılavuzu. Millî Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, 81 s, Ankara. 24) National Education Association, (1993). Student portfolios. Washington, D.C., National Education Association. 25) Stiggins, R.J., (1994), Student-Centered Classroom Assessment. Merrill Publishing Co, New York. 26) Tan, Ş., Erdoğan, A., 2004. Öğretimi Planlama Ve Değerlendirme. Pegema Yayıncılık, Ankara. 27) Atılgan, H., Doğan, N., Kan, A., 2006. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme . (Editör: Hakan Atılgan). Anı Yayıncılık, Ankara 28)Ausubel, D. P. (1968). The Psychology of Meaningful Verbal Learning. New York: Grune& Stratton, Inc. 29) Brown, C. R. (1995). The Effective Teaching of Biology. London and New York: Longman. 30) Carin, A. A. (1997). Teaching Modern Science 7th edition. Prentice-Hall Inc, New Jersey, USA. 31) Kaya, O. N. ve Ebenezer, J. V. (2003). A Longitudinal Study of the Effects of Concept Mapping and Vee Diagramming on Senior University Students Achievement Attitudes and Perceptions in Science Laboratory. Paper Presented at the Annual Conference of the National Association for Research in Science Teaching (NARST, USA), Pliladelphia, March. 32) Fernandez,A., Palcing, K. (2000). Teaching Strategies and Resources Examples http://acience.universe.edu.au/school/tutes/tsr/lig2000.pdf 33) Novak, J. D. (1998). Learning, Creating and Using Knowledge: Concept maps as Facilitative Tools in Schools and Corporations. Mahwah, New Jersey, London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. 34) http://www.tojet.net/articles/4410.htm 35)http://www.tojet.net/articles/4112.htm gibi ders ile ilgili yapılan çalışmalara ulaşılabilecek internet adresleri

Dersin İçeriği

Biyoloji öğretimi ve önemi, biyoloji öğretiminde temel kavramlar ve anlamlı öğrenme, kavram öğretimi ve kavram oluşturma becerilerinin kazandırılması, kavram öğrenme, kavram öğrenme yolları ve kavram öğrenme sınırlılıkları, kavramların sınıflandırılması, kavramlar arası ilişkiler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığı, kavram geliştirme süreçleri, kavram yanılgıları, nedenleri ve giderilme yöntemleri, kavramsal sistemler, kavram haritaları, kavram ağları, anlam çözümleme tabloları,zihin haritaları,kavram değişim metinleri çizimler vb. ,ile bunların öğrenmedeki rolü ve bu konular ile ilgili yapılan çalışmalar ile yeni gelişmeler.

Dersin Amacı

Kavram öğretimi ve kavram geliştirmede öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerinin kullanımını öğretmek, biyoloji ile ilgili yanlış kavram oluşumunun engellenmesini sağlamak amacıyla temel bilgileri oluşturmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Biyoloji öğretimi ve önemi,  biyoloji öğretiminde temel kavramlar ve anlamlı öğrenme
2 Kavram öğretimi ve kavram oluşturma becerilerinin kazandırılması,
3  Kavram öğrenme, kavram öğrenme yolları ve kavram öğrenme sınırlılıkları, kavramların sınıflandırılması,
4  Kavramlar arası ilişkiler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığı,
5 Kavram geliştirme süreçleri, kavram yanılgıları, nedenleri ve giderilme yöntemleri,
6 Kavram yanılgıları, nedenleri ve giderilme yöntemleri ,kavramsal sistemler
7 Kavramsal sistemler,
8 Kavram haritaları,
9 Ara sınav
10 Kavram ağları,
11  Anlam çözümleme tabloları,
12 Zihin haritaları, çizimler
13 Kavram değişim metinleri
14 Konular ile ilgili yapılan çalışmalar ile yeni gelişmeler
15 Konular ile ilgili yapılan çalışmalar ile yeni gelişmeler
16 Konular ile ilgili yapılan çalışmalar ile yeni gelişmeler