Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aslan, A.E. (2002). Örgütte Kişisel Gelişim. Nobel Yayıncılık.
2. Paul, R. ve Elder, L. (2013). Kritik Düşünce. Çeviri Editörü: Aslan, A.E. ve Sart, G.
3. Altun, M. (2005). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
4. Altun, M. & Sezgin Memun, D. (2008). Matematik öğretmeni adaylarının rutin olmayan matematiksel problemleri çözme becerileri ve bu konudaki düşünceleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(2), 213-238.
5. Posamentier, A.S., Krulik, S. (1998). Problem-Solving Strategies For Efficient And Elegant Solutions: A Resource For The Mathematics Teacher, Thousand Oaks; Corwin Press.
6. Rudder, C.A. (2006). Problem solving: case studies investigating the strategies used by secondary American and Singaporean students. Ph.D. thesis, Florida State University.
7. 7. Yıldırım, C. (2004). Matematiksel Düşünme. İstanbul: Remzi Kitap Evi
8. Cropley, A.J. (2001). Creativity in Education&Learning: A Guide for Teachers and Educators.
9. Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purpose of Educational Assessment and Instruction. Research Findings and Recommendations. American Philosophical Asociation. Newark, Del.112p.
10. Garnham, A., Oakhill, J. (1994). Thinking and Reasoning. Blackwell Publishers Ltd. 108 Cowley Road Oxford OX4 1JF, UK.
11. Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. İkinci Baskı. İstanbul: Evrim Yayınevi.
Dersin İçeriği
Matematik öğretiminde problem çözme nedir.
Yaratıcı problem çözme nedir.
Problem çözümünde yaratıcılık nedir.
Yaratıcı problem çözme örnekleri ve değerlendirmeleri
Matematik öğretiminde yaratıcı problem çözme
Matematik öğretiminde yaratıcı problem çözme uygulamaları
Matematik öğretiminde yaratıcı problemlerin değerlendirilmesi