Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Abbott, J. ve Ryan, T. (1999). Constructing knowledge, reconstructing schooling. Leadership, November. [2] Airasian, Peter W.; Walsh, Mary E. (1997). Cautions for classroom constructivists. Education Digest, Sayı: 62.
[3] Atasoy, B. (2004). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım [4] Ausubel, D.P. et.al. (1968). Educational psychology: A cognitive view, New York. [5] Baker, D.R. et.al. (1997). Constructing science in middle and secondary school classrooms, USA. [6] Brooks, J.G. and Brooks Alexandria, M.G. (1993). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. VA: Association for Supervision and Curriculum Development. [7] Brooks, J. G. ve Brooks, M. J. (1999). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. New York, USA: Alexandria VA: Association for Supervision and Curriculum Development. [8] Cobern, W.(1993). Contextual constructivism. In K. Tobin (Ed.), The Practice of Constructivism in Science Education. Washington, DC: AAAS.
[9] Demirel Özcan, “Eğitimde Yeni Yönelimler”, PegemA, 2007, Ankara. [10] Ekiz, D. (2001). İlköğretimde fen bilim öğretimi ve öğrenimi. Trabzon: Derya Kitabevi. [11] Fensham,P. J., Gunstone, R.F. White, R.T. (1995). The content of science – a constructivist approach to ıts teaching and learning. London:Falmer Press. [12] Fosnot, C. T. (1996). Constructivism: theory, perspectives and practice. Newyork: Teachers College, Columbia University.
[13] Güneş, F. (2007). Yapılandırıcı Yaklaşımla Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
[14] Matthews, M.R. (1998). Constructivism in science education. Netherlands:Kluwer Academic Publishers,
[15] Mayer, Richard E. (1999). Designing ınstruction for constructivist learning. Instructional – Design Theories and Models, Volume II. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, Inc
[16] Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Demirel Ö. (Ed.). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Yayınları.
Dersin İçeriği
Fen bilgisi elemanları ve aralarındaki ilişkiler, fen bilgisi müfredatı, fizik, kimya ve biyoloji bilgi aktarımı, fen öğretimi ile ilgili öğretim modellerini inceleme, yapılandırıcı yaklaşımın tarihçesi, fen eğitiminde yapılandırıcı öğrenme teorisinin rolü, yapılandırıcı öğretmen, yapılandırıcı öğrenci, yapılandırıcı öğrenme ortamı, yapılandırıcı öğrenme teorisine göre öğretim yöntemleri ve materyal kullanma, yapılandırıcı öğrenmeye göre değerlendirme.
Dersin Amacı
Öğrenenlerin bilgiyi zihninde ve bireysel özelliklerine göre anlamlandırmalarını sağlayan yapılandırıcı yaklaşımın gelişimini, kullanımını, fen eğitimindeki önemini belirtmek ve fen bilimlerinin bilgi yapısına uygun bir öğretim yöntemi olarak sunmak.