Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Dilek Çelikler *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

[1] Abbott, J. ve Ryan, T. (1999). Constructing knowledge, reconstructing schooling. Leadership, November. [2] Airasian, Peter W.; Walsh, Mary E. (1997). Cautions for classroom constructivists. Education Digest, Sayı: 62. [3] Atasoy, B. (2004). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım [4] Ausubel, D.P. et.al. (1968). Educational psychology: A cognitive view, New York. [5] Baker, D.R. et.al. (1997). Constructing science in middle and secondary school classrooms, USA. [6] Brooks, J.G. and Brooks Alexandria, M.G. (1993). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. VA: Association for Supervision and Curriculum Development. [7] Brooks, J. G. ve Brooks, M. J. (1999). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. New York, USA: Alexandria VA: Association for Supervision and Curriculum Development. [8] Cobern, W.(1993). Contextual constructivism. In K. Tobin (Ed.), The Practice of Constructivism in Science Education. Washington, DC: AAAS. [9] Demirel Özcan, “Eğitimde Yeni Yönelimler”, PegemA, 2007, Ankara. [10] Ekiz, D. (2001). İlköğretimde fen bilim öğretimi ve öğrenimi. Trabzon: Derya Kitabevi. [11] Fensham,P. J., Gunstone, R.F. White, R.T. (1995). The content of science – a constructivist approach to ıts teaching and learning. London:Falmer Press. [12] Fosnot, C. T. (1996). Constructivism: theory, perspectives and practice. Newyork: Teachers College, Columbia University. [13] Güneş, F. (2007). Yapılandırıcı Yaklaşımla Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. [14] Matthews, M.R. (1998). Constructivism in science education. Netherlands:Kluwer Academic Publishers, [15] Mayer, Richard E. (1999). Designing ınstruction for constructivist learning. Instructional – Design Theories and Models, Volume II. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, Inc [16] Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Demirel Ö. (Ed.). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Yayınları.

Dersin İçeriği

Fen bilgisi elemanları ve aralarındaki ilişkiler, fen bilgisi müfredatı, fizik, kimya ve biyoloji bilgi aktarımı, fen öğretimi ile ilgili öğretim modellerini inceleme, yapılandırıcı yaklaşımın tarihçesi, fen eğitiminde yapılandırıcı öğrenme teorisinin rolü, yapılandırıcı öğretmen, yapılandırıcı öğrenci, yapılandırıcı öğrenme ortamı, yapılandırıcı öğrenme teorisine göre öğretim yöntemleri ve materyal kullanma, yapılandırıcı öğrenmeye göre değerlendirme.

Dersin Amacı

Öğrenenlerin bilgiyi zihninde ve bireysel özelliklerine göre anlamlandırmalarını sağlayan yapılandırıcı yaklaşımın gelişimini, kullanımını, fen eğitimindeki önemini belirtmek ve fen bilimlerinin bilgi yapısına uygun bir öğretim yöntemi olarak sunmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Fen Bilimlerinin Doğası ve Eğitimin Temelleri
2 Fen Bilimleri Öğretim Programının İncelenmesi
3 Yapılandırmacı Yaklaşımın Felsefi ve Tarihsel Kökenleri
4 Bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılığın fen eğitimi bağlamında karşılaştırılması
5 Bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılığın fen eğitimi bağlamında karşılaştırılması
6 Fen Eğitiminde Yapılandırıcı Öğrenme Teorisinin Rolü
7 Yapılandırmacı Eğitim Programını Sorgulama
8 Öğretmenin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamındaki Rolleri
9 Öğrencilerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamındaki Rolleri
10 Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Tasarımı
11 Yapılandırmacı öğrenme teorisine uygun öğretim stratejisi, yöntemleri ve tekniklerini kullanma
12 Yapılandırmacı öğrenme teorisine dayalı öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerinin kullanımı
13 Yapılandırmacı öğrenme teorisine uygun materyal seçimi ve kullanım
14 Yapılandırmacı öğrenme teorisine uygun ölçme ve değerlendirme süreçleri
15 Fen kazanımına yönelik yapılandırmacı temelli ders planı tasarımı