Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslan, C. (2015) “Çocuk Edebiyatı Yapıtlarının Çevre Sorunlarını Yansıtışı Bağlamında İncelenmesi”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi (International Journal of Human Science), 12(2), 1818-1852.
Aslan, C., Karaman Kepenekci, Y., Doğan Güldenoglu, B. N., Karagül, S. (2016) “Analysing the Subject of Peace in Award-Winning Children\\\'s and Adolescent Novels in Turkey” (Ödüllü Çocuk ve Gençlik Romanlarında Barış Konusu Üzerine Bir Çözümleme, Journal of Peace Education, (13)1, 60-78.
Aslan, C. (2017) “Oğuz Tansel’in Derlediği Masalların Türkçenin Sözvarlığı Bağlamında İncelenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 56-80.
Aslan, C. (2017) “Çetin Öner’in “Gülibik” Adlı Çocuk Romanının Yapısal ve Eğitsel İlkeler Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online, X(X) [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr.
Sever, S., Dilidüzgün, S., Neydim, N. ve Aslan, C. (2007) İlköğretimde Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, No:1764.
Sever, S. (2008) Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık.Şirin, M. R. (2000) Çocuk Edebiyatı Kültürü. Ankara: Kök Yayıncılık.
Şirin, M. R. (2016) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kapı Yayıncılık.
Sınar, A. (2007). Çocuk Edebiyatı, Alfa Yay., İstanbul.
Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara.
Fuat, M. (1999). Türk Yazınından Seçilmiş Çocuklar İçin Şiirler, Adam Yayınları, İstanbul.
Dersin İçeriği
Çocuğun Tanımı, Çocuk ve Edebiyat, Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Bulunması Gereken Özellikler ve Çocuğun Gelişimine Katkısı, Edebiyatta Çocuk Gerçekliği ve Bu Gerçekliği Belirleyen Temel Değişkenler, Dünyada Çocuk Edebiyatının Gelişimi, Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Gelişimi, Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı, Çeviri Çocuk Edebiyatı, Çocuk Edebiyatında Karakter ve Özellikleri, Çocuk Dergiciliğinin Dünyada ve Türkiye’de Gelişimi, Genç, Gençlik, İlk Gençlik, Gençlik Çağının Psiko-Sosyal Özellikleri, İlk Gençlik Dönemi ve Edebiyatı
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin çocuk ve gençlik edebiyatına ilişkin temel kavramları öğrenmeleri, ulusal ve uluslararası gelişimini kavramaları, türlerini ve özelliklerini tanımaları, çocuk ve gençlik kitaplarını içerik, tasarım ve eğitsel ilkeler açısından değerlendirebilmeleri ve bu alandaki okuma alışkanlıklarını geliştirme sürecinde aile, öğretmen, okul ve kurumların rollerini analiz edebilmelerini amaçlamaktadır.