Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30.
Freeman, G. D., Sullivan, K., & Fulton, C. R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills, and problem behavior. The Journal of Educational Research, 96(3), 131-138.
Hendrix, R., Eick, C., & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23(7), 823-846.
Kelner, L. B. (1993). The Creative Classroom: A Guide for Using Creative Drama in the Classroom, PreK-6. Heinemann, 361 Hanover St., Portsmouth, NH 03801-3912.
Jennings, S. (2017). Creative drama in groupwork. Routledge.
San, İ. (1990). EĞİTİMDE YARATICI DRAMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 573-582.
San, İ. (2006). Tiyatroya rağmen yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 5-16.
San, İ. (2021). Yaratıcı drama ve müze. Yeni İnsan Yayınevi.
Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Education and Science, 22(107).
Dersin İçeriği
Yaratıcı dramanın kuramsal temelleri, tarihsel gelişimi, önemi ve kazanımları; yaratıcı drama aşamaları, uygulama basamakları, yaratıcı dramanın öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılması, ısınma ve tanışma egzersizleri, iletişim çalışmaları, güven çalışmaları, grupla iletişim çalışmaları, canlandırma ve rol oynama, doğaçlamalar, yaratıcı dramanın çocuğun gelişimindeki etkisi, yaratıcı yazarlık-öyküleme, yaratıcı drama etkinlik oluşturma ve bir yöntem olarak kullanabilme, yaratıcı drama ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisi, yaratıcı drama konusunda bir çalışma tasarlayabilme
Dersin Amacı
Yaratıcı drama dersi, tiyatro tekniklerinden yararlanarak doğaçlamalar yoluyla hayal gücü, yaratıcılık, problem çözme, kendini ifade etme, sosyal ve empati becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Derste öğretmen adaylarının bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama tekniklerini bilme ve uygulama becerilerini geliştirmeleri, bu yöntemi kullanarak lisansüstü düzeyde bir çalışma tasarlayabilme, uygulayabilme ve raporlama becerisi kazanmaları esastır.