Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Özlem Özçakır Sümen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30. Freeman, G. D., Sullivan, K., & Fulton, C. R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills, and problem behavior. The Journal of Educational Research, 96(3), 131-138. Hendrix, R., Eick, C., & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23(7), 823-846. Kelner, L. B. (1993). The Creative Classroom: A Guide for Using Creative Drama in the Classroom, PreK-6. Heinemann, 361 Hanover St., Portsmouth, NH 03801-3912. Jennings, S. (2017). Creative drama in groupwork. Routledge. San, İ. (1990). EĞİTİMDE YARATICI DRAMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 573-582. San, İ. (2006). Tiyatroya rağmen yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 5-16. San, İ. (2021). Yaratıcı drama ve müze. Yeni İnsan Yayınevi. Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Education and Science, 22(107).

Dersin İçeriği

Yaratıcı dramanın kuramsal temelleri, tarihsel gelişimi, önemi ve kazanımları; yaratıcı drama aşamaları, uygulama basamakları, yaratıcı dramanın öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılması, ısınma ve tanışma egzersizleri, iletişim çalışmaları, güven çalışmaları, grupla iletişim çalışmaları, canlandırma ve rol oynama, doğaçlamalar, yaratıcı dramanın çocuğun gelişimindeki etkisi, yaratıcı yazarlık-öyküleme, yaratıcı drama etkinlik oluşturma ve bir yöntem olarak kullanabilme, yaratıcı drama ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisi, yaratıcı drama konusunda bir çalışma tasarlayabilme

Dersin Amacı

Yaratıcı drama dersi, tiyatro tekniklerinden yararlanarak doğaçlamalar yoluyla hayal gücü, yaratıcılık, problem çözme, kendini ifade etme, sosyal ve empati becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Derste öğretmen adaylarının bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama tekniklerini bilme ve uygulama becerilerini geliştirmeleri, bu yöntemi kullanarak lisansüstü düzeyde bir çalışma tasarlayabilme, uygulayabilme ve raporlama becerisi kazanmaları esastır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yaratıcı dramanın kuramsal temelleri, tarihsel gelişimi, çocuğun gelişimindeki etkisi
2 Yaratıcı dramanın aşamaları, öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılması, oyun grubu kurma
3 Yaratıcı dramanın öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını inceleme
4 Yaratıcı drama alanında yapılan araştırmaları inceleme ve analiz etme
5 İletişim, algı ve empati çalışmaları ve ilkokul düzeyinde kullanımına yönelik bir çalışma tasarlama
6 Kukla, müzik ve ritim çalışmaları ve ilkokul düzeyinde bir ritim çalışması tasarlama
7 Tiyatro-rol ve doğaçlama çalışmaları ve bu tekniklerden yararlanarak tiyatral bir gösteri tasarlama
8 Metin üzerine yaratıcılık çalışmaları ve bu alanda yapılan çalışmaları analiz etme
9 9. Anlatıma dayalı çalışmalar konusunda yürütülen çalışmaları araştırma, inceleme ve analiz etme
10 10. Farklı teknikleri içeren özgün bir drama etkinliği tasarlama ve uygulama
11 Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlama
12 Yaratıcı drama uygulamalarını eğitim alanındaki sorunları gidermek için kullanma
13 Yaratıcı drama ile eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi
14 Yaratıcı drama ile problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
15 Yaratıcı dramada ölçme ve değerlendirme