Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Özlem Özçakır Sümen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bernardo, A., B. (1999). Overcoming obstacles in understanding and solving word problems in mathematics. Educational Psychology, 19(2), 149-163. Cai, J. (1998). An investigation of US and Chinese students’ mathematical problem posing and problem solving. Mathematics Education Research Journal, 10(1), 37-50. Charles, R. I., & Silver, E. A. (Eds.). (1989). The teaching and assessing of mathematical problem solving. Lawrence Erlbaum. Lester, F. K. (1985). Methodological considerations in research on mathematical problem-solving instruction. Teaching and learning mathematical problem solving: Multiple research perspectives, 41-69. Lester, F. K., & Cai, J. (2016). Can mathematical problem solving be taught? Preliminary answers from 30 years of research. Posing and solving mathematical problems, 117-135. Polya, G. (1945). How to solve it. Princeton, NJ. Posamentier, A. S., & Krulik, S. (Eds.). (2009). Problem solving in mathematics, grades 3-6: powerful strategies to deepen understanding. Corwin Press. Schoenfeld, A. H. (2014). Mathematical problem solving. Elsevier. Van De Walle, John. (1989). Elementary School Mathematics. New York: Longman. Wilson, J. W., Fernandez, M. L., & Hadaway, N. (1993). Mathematical problem solving. Research ideas for the classroom: High school mathematics, 57-78.

Dersin İçeriği

Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, matematiksel problem çözme stratejileri, farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma stratejileri, ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem çözme sürecinde farklı düşünme becerilerinin önemi

Dersin Amacı

Problem çözme, tanımı, doğası ve aşamalarına ilişkin bilgi sahibi olma, matematik öğretiminde kullanımlarını amaçlarına göre inceleme ve probleme dayalı öğrenme ile öğrenme ortamları hazırlayabilme

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. Problem çözmeye giris
2 2. Problem türleri
3 3. Polya'nın problem çözme yaklasımı
4 4. Problem çözme modelleri
5 5. Problem çözme stratejileri
6 6. Yaratıcı problem çözme
7 7. Problem kurma
8 8. Problem çözme sürecinde bilissel ve üstbilissel beceriler
9 9. Problem çözme sürecinde yansıtıcı düsünme
10 10. PISA ve TIMSS problemleri
11 11. Dinamik Geometri yazılımları ve problem çözme
12 12. Problem temelli etkinlikler düzenleme
13 13. Problem çözme becerilerini ölçme ve değerlendirme
14 13. Problem çözme becerilerini ölçme ve değerlendirme