Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Mustafa Kasım Kıroğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Küçükahmet, L. (2005) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık. Senemoğlu,N.(2013)Gelişim Öğrenme ve Öğretim.Ankara Demirel, Ö.(editör) (2005).Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Yayıncılık Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenbme ve öğretim: kuramdan uygulamaya.Ankara: Gazi Kitapevi. Özden, Y. (2003) Öğrenme ve Öğretme, (5.Baskı) Ankara: Pegem Yayıncılık. Fidan, N. (1985) Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Alkım Yayıncılık. Ülgen, G. (2004) Kavram Geliştirme, Ankara: Nobel Yayıncılık. Saban, A. (2004) Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Öğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkararak analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sunuş yoluyla öğretme stratejisi,
2 Keşfetme (buluş) yoluyla öğretme stratejisi,
3 Araştırma-inceleme yoluyla öğretme stratejisi,
4 Tartışma yoluyla öğretme,
5 Tam öğrenme stratejisi,
6 İşbirliğine dayalı öğretme stratejisi,
7 Aktif öğrenme,
8 Proje tabanlı öğrenme,
9 ara sınav
10 Öğretim yöntem ve teknikleri (anlatım)
11 Öğrenme Stilleri
12 Öğrenme öğretme atmosferi
13 Sınıf düzenlenmesi
14 Yapılandırmacılık,
15 final