Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yetkin Bulut *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Yayıncılık (2011); Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Prof. Dr. Yüksel Öztürk

Dersin İçeriği

Örgütler ve kendi seçmenlerinin arasındaki iletişim sorunları, stratejik ve etkin uygulamaların tanıtılması. Bu ders kamuoyu araştırmaları, medya ilişkileri, toplumsal iletişim kampanyaları, tüketici kimlik ve temsil etiği çalışmalarını içerir. Öğrenciler, haber bültenleri yazma, anket yapma ve entegre kampanyalar tasarlamak gibi pratik deneyim kazanırlar.

Dersin Amacı

Bu ders öğrencileri çağdaş örgüt adına halkla etkili ve efektif iletişime hazırlar (kar ve kar amacı gütmeyen). Öğrenciler, modern örgütlerde halkla ilişkiler tarihi ve etkili halkla ilişkiler teorileri ve çeşitli paradigmalar hakkında bilgi kazanacaklardır.Öğrenciler, pazar / izleyici araştırması ve analizi, kampanya geliştirme, görüntü ve metin tasarım, medya ilişkileri, kriz yönetimi, iletişim ve etik pratik sanat becerileri kazanacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kavram Olarak Halkla İlişkiler
2 Halkla İlişkilerin Gelişim Süreci
3 Halkla İlişkiler ve İletişim
4 Halkla İlişkiler Kariyeri
5 Uygulamada Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar
6 Halkla İlişkiler Süreci
7 ARA SINAV
8 İç Halkla İlişkiler
9 Dış Halkla İlişkiler
10 Halkla İlişkilerde Kullanılan Geleneksel İletişim Araçları
11 Halkla İlişkilerde Kullanılan Dijital İletişim Araçları
12 Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13 Halkla İlişkiler ve Etik
14 FİNAL SINAVI