Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Canan Çetin, "Toplam Kalite Yönetimi", Beta Yayıncılık, 2010
2- Muhsin Halis, "Toplam Kalite Yönetimi", Sakarya Yayıncılık, 2009
3- Muhittin Şimşek, "Toplam Kalite Yönetimi", Alfa Yayıncılık, 2007
Dersin İçeriği
Kalite Kavramının Tanımı, Kalitenin Tarihsel Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi Kavramının Tanımlanması, Toplam Kalite Yönetimiyle İlgili Kavramlar, Toplam Kalite Yönetimi Sistemi, Toplam Kalite Yönetiminin Temel Öğeleri, Toplam Kalite Yönetim Süreçlerinde Çalışanların Katılımı, Sürekli İyileştirme Kavramı ve Kaizen Felsefesi, Kalite Süreçleri İçerisinde Ölçüm ve İstatistiksel Yöntemler, Kalite Yönetim Yaklaşımları, Akreditasyon Kavramının Tanımlanması, Akreditasyonun Gelişimi ve Akreditasyon Sistemi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; işletmelerde kalite kavramını, kalite güvence sistemlerini, ulusal ve uluslararası akreditasyon standartlarını, kalite iyileştirme araçlarını ve kalite çalışmalarındaki etkin liderlik anlayışını öğrencilere aktarmak ve bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.