Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yetkin Bulut *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar Genişletilmiş 2. Bası, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması, 5. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara

Dersin İçeriği

Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Pazarlama Yönetimi, Pazarlamanın Çevresi Stratejik Pazarlama ve Pazarlamanın Rolü: Pazar Kavramı; Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma

Dersin Amacı

Pazarlamanın tanımını yaparak temel pazarlama konseplerini tartışmak, müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerini anlamak, pazarlama sürecini ve bu süreci etkileyen güçleri kavramak, stratejik planlamada pazarlama yöneticilerinin rolünü öğrenmek, işletmeleri müşterilerine hizmet verirken etkileyen çevresel güçlerin farkına varmak, pazarlama bilgi sisteminin bir işletme için önemini kavramak ve pazarlama araştırma sürecinin adımlarını öğrenmek, tüketici satın alma davranışını etkileyen güçleri anlamak ve konumlandırma sürecini tanımlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Turizm pazarlamasına giriş
2 Turizm Pazarlamasında Destinasyon
3 Turizm Pazarlamasında Hizmet
4 Turizm Pazarlamasında Bölümlendirme ve Konumlandırma
5 Turizm Pazarlamasında Ürün
6 Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma
7 Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma
8 Ara Sınav
9 Turizm Pazarlamasında Dağıtım
10 Turizm Pazarlamasında Tutundurma
11 Turizm Pazarlamasında Fiziksel Kaıntlar
12 Turizm Pazarlamasında İnsan
13 Turizm Pazarlamasında Süreç
14 Final Sınavı