Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Olcay Özışık Yapıcı Prof. Dr. Yetkin Bulut *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Doğan, G., & Düzgün, M. Turizmde Etik. Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında meslek etiği kavramı, turizm sektöründe etik ilkeler, hizmet kalitesi ve müşteri ilişkilerinde etik, işletme yönetiminde etik sorunlar, kültürlerarası etik anlayışlar, çevre ve sürdürülebilirlik etiği, rehberlik ve konaklama hizmetlerinde etik örnekleri ele alınır. Gerçek vaka analizleri ve meslekî etik kodları incelenir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, turizm sektöründe etik değerlerin önemini kavratmak, meslekî davranış ilkelerini öğretmek ve öğrencilerin etik karar verme becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, turizmde profesyonel sorumluluk, dürüstlük, adalet, çevre duyarlılığı ve kültürel saygı kavramlarını öğrenerek etik ikilemler karşısında çözüm üretebileceklerdir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Meslek Etiğine Giriş: Tanım, Kapsam ve Önemi
2 Meslek Etiğine Giriş: Tanım, Kapsam ve Önemi
3 Etik Teoriler ve Temel Kavramlar
4 Etik Teoriler ve Temel Kavramlar
5 Turizmde Etik Davranış İlkeleri
6 Turizmde Etik Davranış İlkeleri
7 Hizmet Kalitesi ve Müşteri İlişkilerinde Etik
8 Hizmet Kalitesi ve Müşteri İlişkilerinde Etik
9 İşletme Yönetimi ve Çalışan İlişkilerinde Etik
10 İşletme Yönetimi ve Çalışan İlişkilerinde Etik
11 Konaklama ve Seyahat Acentelerinde Etik Sorunlar
12 Konaklama ve Seyahat Acentelerinde Etik Sorunlar
13 Turizmde Etik İhlaller ve Sonuçları
14 Turizmde Etik İhlaller ve Sonuçları