Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yetkin Bulut *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Turizm Sektöründe Reklamcılık-Nigel Morgan, Annette Prittchard

Dersin İçeriği

Bu derste, turizm sektöründe reklam stratejilerinin planlanması, hedef kitle analizi, medya seçimi ve tanıtım kampanyalarının yönetimi kuramsal ve uygulamalı olarak ele alınır.

Dersin Amacı

Reklamcılık gerek sosyo-kültürel gerekse ekonomik açıdan günümüzde etkinliğini giderek arttıran bir sektör durumundadır. Bu bağlamda, reklam ve reklamcılığı ilgilendiren tüm kavramların, süreç içinde verilen tüm kararların ve süreçte yer alan tüm kurumların detaylı olarak incelenmesi yapılacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımak
2 Reklam iletişim sürecini kavramak
3 Reklam iletişiminin öğelerini kavramak
4 Reklamın ekonomik, sosyal ve yasal yönlerini kavramak
5 Reklam türlerini tanımak
6 Reklamın dünyada ve Türkiyede tarihsel gelişimini öğrenmek
7 Reklamın işlevleri kavramak
8 Reklam araştırma metotlarını kavramak
9 Ara sınav
10 Reklam araştırma alanlarını kavramak
11 Reklam Kampanya Planlama
12 Reklam kampanya planlaması çerçevesinde reklam amaçları ve kampanya stratejileri kavramak
13 Reklam kampanya planlaması çerçevesinde reklam kampanya bütçesi ve temel yaklaşımlar (yaratıcı strateji) konusunu kavramak
14 Genel tekrar
15 Final sınavı