Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yetkin Bulut *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing (Roger Dooley); Neuromarketing in Action (Patrick Renvoise & Christophe Morin)

Dersin İçeriği

Nöropazarlamaya giriş ve temel kavramlar; tüketici beyninin anatomisi ve karar alma süreçleri; nöropazarlama araştırma yöntemleri (EEG, fMRI, GSR, göz izleme); duyguların, dikkatin ve hafızanın pazarlama uygulamalarındaki rolü; marka bağlılığının nörolojik temelleri; satın alma kararında bilinçdışı tetikleyiciler; nörotasarım (ambalaj, renk, logo); dijital nöropazarlama; nöroetik ve tüketici gizliliği; vaka analizleri.

Dersin Amacı

Öğrencilerin, nörobilim ve pazarlama disiplinlerinin kesişiminde yer alan nöropazarlamanın temel prensiplerini, araştırma yöntemlerini ve etik boyutlarını anlamalarını; tüketici zihninin karar alma süreçlerine ilişkin bilişsel ve duygusal mekanizmaları analiz edebilmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Nöropazarlamaya Giriş
2 Kavramsal Temeller ve Kullanılan Teknikler
3 Dikkat ve Bilinç
4 Duygular
5 Tercih ve Beğeni
6 Duyusal Nöropazarlama
7 Öğrenme ve Hafıza
8 Karar-verme Süreçleri
9 Sosyal ve Kültürel Farklılıklar
10 Tercihleri Öngörmek ve Zihin-Okuma
11 Etik Kaygılar
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Proje Sunumları