Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Özlem Yaşar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

McLean, M. E., Wolery, M., & Bailey, D. B. (2004). Assessing Infants and Preschoolers with Special Needs (3rd ed.). Pearson. Güncel makaleler ve öğretim materyalleri.

Dersin İçeriği

Erken müdahale kavramı; gelişimsel dönüm noktaları; risk faktörleri; değerlendirme yöntemleri; aile odaklı müdahale yaklaşımları; doğal ortama dayalı terapi; multidisipliner iş birliği; vaka örnekleri ve program geliştirme.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde ortaya çıkan dil ve konuşma bozukluklarının tanılanması, izlenmesi ve müdahalesine yönelik bilimsel temelli uygulamaları öğretmek ve öğrencilerin erken müdahale programlarını planlayabilme becerilerini geliştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Erken Müdahale Kavramı ve Önemi
2 Dil ve Konuşma Gelişiminde Kritik Dönemler
3 Risk Faktörleri ve Tarama Yöntemleri
4 Değerlendirme Araçları ve Teknikleri
5 Aile Odaklı Müdahale Yaklaşımları
6 Doğal Ortamda Müdahale Planlaması
7 Multidisipliner Ekip Yaklaşımı
8 Vize sınavı
9 Erken Müdahale Programı Tasarımı I
10 Erken Müdahale Programı Tasarımı II
11 Vaka İncelemeleri ve Sunumlar I
12 Vaka İncelemeleri ve Sunumlar II
13 Aile Eğitimi ve Danışmanlık Süreçleri
14 Genel Değerlendirme ve Geribildirim
15 Proje Sunumları
16 Final Sınavı