Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Şevket Özdemir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Peach, R. K., & Shapiro, L. P. (2012). Cognition and Acquired Language Disorders-E-Book: An Information Processing Approach. Elsevier Health Sciences.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, edinilmiş dil ve konuşma bozuklukları ve terapötik yaklaşımlara farklı bakış açıları geliştirmektir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere edinilmiş dil ve konuşma bozukluklarının, sınıflandırma ve tedavisi hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Nörojenik gelişim ve terminoloji
2 Edinilmiş dil bozukluklarına genel bakış
3 Afazide etyoloji ve semptamotoloji, afazinin sınıflandırılması
4 Fonksiyonel dil, iletişim ve kognitif fonksiyonların, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi
5 Afazi müdahalesinde temel prensipler
6 Afazi hastaları için özelleştirilmiş müdahale yöntemleri
7 Afazi hastaları için özelleştirilmiş müdahale yöntemleri
8 Vize sınavı
9 Kognitif nöropsikolojik yaklaşımlar
10 Kognitif nörolinguistik yaklaşımlar
11 Afazi hastaları için özelleştirilmiş müdahale yöntemleri
12 Afazi hastaları için özelleştirilmiş müdahale yöntemleri
13 öğrenci proje sunumları
14 öğrenci proje sunumları
15 öğrenci proje sunumları
16 Final sınavı