Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Özlem Yaşar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cole, E. B., & Flexer, C. (2019). Children with hearing loss: Developing listening and talking, birth to six. Plural Publishing. Tye-Murray, N. (2019). Foundations of aural rehabilitation: Children, adults, and their family members. Plural Publishing. Spencer, P. E., & Marschark, M. (2010). Evidence-based practice in educating deaf and hard-of-hearing students. Oxford University Press. Katharine G. Butler (1994). Hearing Impairment and Language Disorders: Assessment and Intervention. Aspen Publishers

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, işitme kaybına bağlı dil konuşma bozukluklarında müdahale stratejileri ve bunların planlamasına yönelik becerileri geliştirmektir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İşitme kaybına bağlı dil konuşma bozukluklarında müdahale stratejileri ve planlaması hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Periferal ve Santral İşitme Sistemleri
2 İşitme kaybının tipleri ve dereceleri
3 Çocukluk dönemi işitme kayıplarında odyolojik ve klinik bulgular
4 Yetişkinlik dönemi işitme kayıplarında odyolojik ve klinik bulgular
5 Erken tanı ve müdahalenin önemi
6 İletişim seçeneklerinin belirlenmesi ve uygun iletişim yollarının seçimi
7 Pediatrik gruba yönelik müdahale yaklaşımları
8 Vize sınavı
9 Yetişkin gruba yönelik müdahale yaklaşımları
10 Müdahalenin planlanması
11 Vaka çalışması
12 Vaka çalışması
13 Dönem içi hazırlanan proje sunumları
14 Dönem içi hazırlanan proje sunumları
15 Genel tekrar
16 Final sınavı