Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ercümend Ersanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlama iletişiminin Pazarlama 1.0’dan 5.0’a evrimini ve dijitalleşmenin getirdiği yeni paradigmaları kapsamaktadır. Büyük veri, yapay zeka, çok kanallı (omnichannel) stratejiler ve nöropazarlama tekniklerinin bütünleşik kampanyalarda nasıl kullanıldığı incelenir. Deneyimsel pazarlama, oyunlaştırma, influencer iletişimi ve Metaverse gibi güncel uygulamalar ile etik ve sürdürülebilirlik boyutları da dersin odak noktaları arasındadır.

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; teknolojinin gelişimi ve tüketici davranışlarının evrimi ekseninde, pazarlama iletişimi disiplininde ortaya çıkan çağdaş paradigmaları derinlemesine incelemektir. Öğrencilerin, dijitalleşme, veri analitiği ve nörobilim gibi yeni dinamiklerin iletişim stratejilerini nasıl dönüştürdüğünü kavramalarını; bu yeni araçları stratejik, bütünleşik ve etik bir perspektifle yönetebilecek yetkinliğe ulaşmalarını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse Giriş ve İçerikler
2 Pazarlama 1.0’dan 5.0’a İletişimin Evrimi ve Yeni Ekosistem
3 Omnichannel Stratejiler ve Fijital (Fiziksel+Dijital) Deneyim Tasarımı
4 Büyük Veri, CRM Dönüşümü ve Hiper-Kişiselleştirme
5 Üretken AI, Chatbotlar, Tahmine Dayalı Analitik ve Programatik Reklamcılık
6 Pazarlama İletişiminde Nöropazarlama Teknikleri ve Biyometrik Ölçümler
7 Marka Atmosferi, 5 Duyu ve Deneyim Ekonomisi
8 Transmedya Hikaye Anlatıcılığı (Storytelling) ve Kullanıcı Türevli İçerik
9 ARA SINAV
10 Oyunlaştırma (Gamification) Dinamikleri ve Advergaming
11 Influencer Pazarlaması 2.0, Mikro-Influencerlar ve Topluluk Yönetimi
12 Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOMM), Buzz Marketing ve Gerilla Taktikleri
13 Metaverse, NFT ve Web 3.0 Dünyasında Marka İletişimi
14 Sürdürülebilirlik, Yeşil Pazarlama ve Marka Aktivizmi (Brand Activism)
15 Dijital Etik, Veri Gizliliği (Privacy), Algoritmik Manipülasyon ve Gelecek Senaryoları