Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Güzin Ilıcak Aydınalp, İmaj Üretimi, Nobel Akademik Yayıncılık Kurtbaş, İ. (2016). Marka yönetimi ve başarılı markanın yarar ve etkileri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (32), 75-98. USTAKARA, F. (2023). Marka Yönetimi ve Marka İletişimi. Akademisyen Kitabevi. Tan, H. (2017). İTİBAR KAVRAMINDA REKLAMIN ÖNEMİ VE REKLAMIN MARKA DÜNYASINA ETKİSİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(2), 1-23.

Dersin İçeriği

Marka, marka unsurları, marka konumlandırma, marka yönetimi, imaj yönetimi.

Dersin Amacı

Dersin amacı, stratejik bir biçimde yürütülmesi gereken marka yönetimi ve imaj yönetimi süreçleri ile ilgili, öğrencilerin gereken altyapıyı oluşturmalarını ve bu alanlardan edindikleri bilgileri nöropazarlamaya uyarlayabilmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1
2 İmaj Kavramı, İmaj Türleri, Kurumsal İmaj
3 İmajın Fonksiyonları, Kurumsal İmaj, Kurumsal İmaj Oluşum Süreci, Kurum İmajını Etkileyen Unsurlar
4 Kurumsal İmaj Yönetimi, Kurumsal İmaj Yönetimi ve Süreci, Kurumsal İmaj Unsurları-1
5 Kurumsal İmaj Yönetimi, Kurumsal İmaj Yönetimi ve Süreci, Kurumsal İmaj Unsurları-2
6 Kurum İmajının Etkileşimli Olduğu Kavramlar Kurum Kimliği Yapıları Kurum Kimliği Unsurları Kurum Kimliği ve Kurum İmajı Arasındaki Farklılıklar
7 Kurum İmajına Etki Eden Kurum Kimliği Süreçleri, Kurum Kültürü, Kurumsal İtibar, Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar İlişkisi
8 ara sınav
9 Marka Nedir? Marka Nelerden Oluşur? Markalamanın Tarihi Kökenleri
10 Marka Yönetimi, Marka Yönetim Sistemleri, Markanın Boyutları
11 Marka Yönetim Sistemleri, Markanın Boyutları, Marka Kimliği, Marka Kimliği Piramidi, Marka Kişiliği, Marka Kişiliği Skalası
12 Marka Mimarisi, Marka Mimarisinin Boyutları, Marka Mimarisinin Hedefleri, Marka Mimarisi Modelleri
13 Marka Yönetiminin Uygulanabileceği Farklı Alanlar
14 Marka yönetimi uzmanı ve görevleri